Legislatia muncii simplificata: Demisia nu trebuie neaparat motivata

Legislatia muncii trebuie simplificata si clarificata. Si sper tare mult sa reusesc acest lucru prin mini-postarile mele. Le scriu cand am putin timp, seara dupa serviciu, dimineata inainte sa imi las copiii la scoala si la gradinita. Din cauza timpului scurt scriu postari super frugale dar sper sa cuprinda esenta de care orice angajat are nevoie ca sa se descurce cu brio la locul de munca.

Astazi vorbim despre demisie. Regulile de baza sunt urmatoarele:

Demisia reprezinta vointa angajatului de a nu mai presta activitate pentru angajatorul sau. Nu reprezinta un obstacol faptul ca angajatorul nu este pregatit sa renunte la serviciile salariatului sau. Demisia este un act unilateral.

Angajatorul doar ia act de dorinta salariatului de a inceta raporturile de munca. Nu aproba nimeni demisiile 🙂

Demisia se notifica in scris. Nu strigati de la parterul cladirii pana la etajul 3, sau unde aveti voi biroul, faptul ca va dati demisia. Mergeti frumos la HR sau direct la patron, scrieti demisia pe o coala frumoasa si apoi vedeti daca angajatorul renunta la preaviz sau nu.

Salariatul are dreptul de a nu-si motiva demisia. Nu exista motive stupide, prea mici, exagerate sau mai stiu eu cum. Daca doriti sa demisionati atunci nimeni nu trebuie sa va spuna ca nu va aproba demisia daca nu aveti motive intemeiate. Nimeni nu are dreptul sa va chestioneze cu privire la motivele demisiei sau sa va conditioneze demisia.

Revocarea demisiei se realizeaza cu acordul ambelor parti, evident 🙂

 

Sa aveti succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...