7 beneficii ale consumului de fulgi de ovaz + reteta simpla de terci de ovaz

Fulgii de ovaz sunt printre cei mai sanatosi de pe listele noastre de idei de mic-dejun 🙂 Iar terciul de ovaz deja a fost declarat mic dejun de campion, un preparat pe care il poti personaliza dupa bunul plac: alaturi de fructe de padure, cu miere si nuci, cu seminte de tot felul, cu fructe proaspete sau congelate si lista poate continua.

Terciul de ovaz este o mancare tipic americana, cunoscuta sub numele de porridge. De la ei a pornit moda fulgilor de ovaz si iata ca am ajuns sa o adaptam si noi dupa propriile gusturi. Am o prietena care mananca fulgi de ovaz cu branza de vaci si stafide. Se jura ca are gust de placinta moldoveneasca si nu o pot contrazice deloc :)) Gusturile nu se discuta!

Iata cele 7 beneficii uimitoare ale consumului de fulgi de ovaz:

  1. Fulgii de ovaz aduc aport mare de nutrienti: Mangan, Cupru, Fosfor, Magneziu, Fier, Acid Folic, Zinc, Vitamine din complexul B, Calciu, Potasiu si nu numai. Si nu va imaginati ca trebuie sa mancati tone de fulgi de ovaz ca sa va asigurati necesarul zilnic de vitamine si minerale. Cu 50 de grame de fulgi de ovaz pe zi puteti sa aduceti aport considerabil din majoritatea vitaminelor si mineralelor necesare organismului.
  2. Fulgii de ovaz contin antioxidanti pretiosi pentru un organism sanatos, suplu, protejat impotriva efectelor poluarii si a imbatranirii premature.
  3. Fulgii de ovaz contin beta-glucan, un tip de fibra care scade nivelul colesterolului rau 🙂
  4. Fulgii de ovaz contin substante care au puterea de a reface flora bacteriana.
  5. Fulgii de ovaz contin substante care lupta impotriva inflamatiei in organism.
  6. Fulgii de ovaz sunt indicati si persoanelor care sufera de diabet si celor care doresc sa isi mentina nivelul glicemiei in limite cat mai normale.
  7. Fulgii de ovaz sunt indicati si celor care doresc sa combata constipatia. Fibrele din ovaz se pot dovedi a fi mai eficiente decat ne asteptam 🙂

Cum prepar eu terciul de ovaz?

  1. Iau 50 de grame de fulgi de ovaz si ii pun in apa rece, cat sa ii acopere cu 2 degete, ca la bere 🙂
  2. Dau oala pe foc mic si astept sa fiarba incet. Amestec din cand in cand.
  3. Sting focul abia atunci cand vad ca fulgii au absorbit toata apa si s-au topit. Trebuie sa obtineti un terci gros. Daca doriti sa fie mai subtire puteti sa adaugati apa mai multa.

Peste terci puteti sa adaugati zmeura, afine, mure, capsuni, mere, pere, banane, nuci de tot felul, seminte de tot felul, susan, miere, zahar de cocos, sirop de artar, ciocolata de orice fel, cocos si orice altceva doriti 🙂

Spor in bucatarie si multa sanatate!

 

S-ar putea să-ți placă și...