Retete vegetariene sanatoase: 7 idei de cina sanatoasa pentru toata familia

Retetele vegetariene  si retetele ovo-lacto-vegetariene sunt considerate a fi optiuni bune pentru cina. De ce? Pentru ca se digera usor, pentru ca in carne se gasesc substante care incarca sistemul digestiv, pentru ca organismul are nevoie sa se linisteasca inainte de somn, nu sa traga din greu sa digere mancarea consumata.

Dar asta nu inseamna ca vom manca ceva fad inainte de somnul de seara. Retetele ovo-lacto-vegetariene pot fi deosebit de sanatoase si in acelasi timp gustoase. Doar sa combinam corect alimente hranitoare si sa stim cu ce verdeturi aromatice si condimente sa le asezonam.

Haideti sa vedem si care sunt ideile mele de cina sanatoasa si rapida:

Budinca de branza de vaci cu stafide 🙂
Fierbeti paste al dente si apoi amestecati-le cu branza de vaci, oua batute bine, stafide si un praf de sare.
Dati la cuptor intr-un vas incapator pana cand s-a format o budinca delicioasa 🙂
Optional adaugati si putina vanilie in compozitie inainte sa dati la cuptor.

Guacamole pe toast integral 🙂
Pisati marunt un avocado copt. Adaugati imediat zeama de lamaie, care previne inegrirea miezului de avocado.
Adaugam sare si piper, oregano uscat si apoi ungem un strat generos pe toast.
Folositi si nuci pecan pentru si mai multe proteine si grasimi sanatoase.

Frittata de broccoli
Fierbeti pastele al dente si apoi scurgeti-le de apa. Amestecati-le cu oua batute bine, branza telemea si buchetele mici de broccoli.
Adaugati cimbru uscat, salvie uscata si busuioc uscat. Dati la cuptor pana cand se formeaza o budinca – frittata 🙂

Paste cu nuca si scortisoara
Pastele se fierb al dente si apoi se presara cu nuca macinata fin sau migdale macinate + zahar brun + scortisoara.
Serviti pastele calde sau reci, oricum sunt dementiale 🙂 Mai sunt si variante in care se foloseste pesmet in loc de nuca.

Salata greceasca cu feta si dovlecei
Dovlecei cruzi + rosii + ceapa rosie + masline + feta sau orice alt tip de branza + busuioc + oregano
Adaugati si un strop de ulei si putina zeama de limeta pentru un dressing 100% natural. Este o cina hranitoare si super usoara.

Piure ciobanesc 🙂
Fierbem cartofi si apoi ii pisam imediat ce i-am luat de pe foc. Pastrati din apa pentru situatia in care piure-ul este prea gros.
Adaugam branza de oaie sau cas dat pe razatoare cand cartofii sunt inca fierbinti. Adaugam si cimbru uscat pentru o aroma incredibila.
Servim cald si ne bucuram de o cina incredibil de gustoasa si in acelasi timp usor de digerat 🙂

Salata exotica de sharon
Sharon (kaki) + fenicul + verdeata de fenicul + stafide + clementine + suc de limeta
Amestecati cuburile de kaki cu feniculul tocat marunt si restul ingredientelor pentru o salata hranitoare si super gustoasa.

Sunt idei de cina simpla, usor de digerat, hranitoare in acelasi timp si rapid de preparat. Nu ezitati sa le personalizati dupa cum va doriti si in functie de ce ingrediente preferati. Mancarea buna se face cu ingrediente sanatoase si putina creativitate 🙂

Sanatate si spor in tot ce faceti!

 

S-ar putea să-ți placă și...