Top 46 alimente greu perisabile, numai bune pentru provizii

Tu ce alimente iti cumperi ca sa ai provizii? Este intrebarea pe care mi-au adresat-o majoritatea prietenilor si rudelor. Cu toate ca stim toti ca ne vom cumpara malai, faina, paste, orez. Dar asta nu este tot. Mai sunt si alte alimente pe care chiar merita sa le ai in casa, just in case.

Iata alimentele pe care eu le prefer pe timp de izolare, 46 de alimente greu perisabile:

  1. Faina – fac clatite si pandispan pentru copii
  2. Malai – fac mamaliga
  3. Paste de tot felul
  4. Conserve de naut – fac humus sau pun naut direct in salata
  5. Masline – eu le mananc dimineata cu paine, bucuria vietii mele
  6. Fasole uscata – eu nu mananc fasole dar mananca sotul meu
  7. Linte verde si linte rosie – tocanita din lintea verde si supa din lintea rosie
  8. Nuci, migdale, pecan
  9. Seminte de in si seminte de canepa
  10. Ulei de floarea soarelui, de masline, de samburi de struguri samd.
  11. Tofu – viata incepe cu tofu. Pardon, ziua :))
  12. Zahar brun – nu ai cum fara el. Pui in pandispan, in lapte cu fidea…
  13. Miere si tinctura propolis
  14. Orez si taitei de orez
  15. Sos de soia si ghimbir – le pun in 50% din mancaruri
  16. Pudra de curry – o iubesc rau de tot si merita pentru ca sta cuminte in borcan si inveseleste orice mancare
  17. Verdeturi aromatice – au mai multi antioxidanti decat legumele si ierburile proaspete
  18. Sos de tomate, pasta de tomate, bulion, you name it.
  19. Legume congelate: morcovi, telina, pastarnac, mazare, fasole verde, amestecuri asiatice, mix de legume samd.
  20. Ciuperci la borcan – le dai putin in clocot si apoi le faci ostropel sau scazute cu usturoi
  21. Mazare la borcan si mazare congelata
  22. Conserve de porumb – vor copiii salata de porumb cu peste
  23. Fulgi de ovaz – fac un terci de ovaz de moare lumea
  24. Fulgi de porumb si alte cereale pentru copii – eu am gasit unele cu zahar putin
  25. Ciocolata neagra – combustibil de calitate din care mananci putin si iti ajunge mult timp
  26. Paine wasa sau crutoane facute din paine. Eu am copt 3 paini, taiate cubulete, la cuptor. Pastrez crutoanele in vase de sticla, in cuptor.
  27. Legume deshidratate la punga. Le gasiti la plafar si sunt 100% naturale, unele chiar fara sare.
  28. Muraturi diverse. Salata verde se strica usor. La fel si rosiile, si castravetii.
  29. Cartofi, ceapa, vinete, sfecla rosie, ridichi negre – se pastreaza destul de mult chiar si pe balcon. In frigider nu mai are nimeni loc.
  30. Gemuri, dulceturi, marmelade.
  31. Zacusca de tot felul. Lesne de inteles ca merge pe paine, cu crutoane, cu mamaliga sau direct peste pastele fierte 🙂
  32. Cafea – mi-e rusine ca am pus-o abia pe locul 32 cand de fapt merita sa fie printre primele 🙂
  33. Gris de grau, cous cous, bulgur. Grisul e pentru galuste si pentru budinca de gris cu lapte. Celelalte sunt pentru salate si garnituri.
  34. Boabe de porumb pentru floricele. Credeti-ma ca sunt ultra satioase si chiar sanatoase fata de alte gustari pentru copii si adulti.
  35. Biscuiti populari si orice alti biscuiti. Sunt perfecti pentru orice moment din zi.
  36. Quinoa – o pui practic in orice salata si in supe. Imbogateste orice mancare si ii ridica nivelul nutritional in mod uimitor.
  37. Pesmet – merge de minune in paste cu pesmet, pentru pofticiosii care vor desert rapid si neperisabil.
  38. Lamai – acresti ciorba, faci ceai, faci limonada samd.
  39. Compot la borcan: cirese, visine, caise, piersici, you name it.
  40. Mere, portocale, avocado si grapefruit – cele mai rezistente fructe din cate cunosc eu.
  41. Ceaiuri – in caz ca ramai fara apa o sa bei si ceai, care pe langa apa de la robinet va fi ca sampania fata de vin nasol 🙂
  42. Unt de arahide, unt de migdale, unt de caju, ce vreti voi – au calorii dar si nutrienti multi
  43. Unt de cocos – cine nu a mancat unt de cocos cu gem pe paine nu stie nimic. You know nothing, Jon Snow!
  44. Usturoi – nici nu cred ca se poate trai fara usturoi. As merge si pana la capatul pamantului pentru o capatana de usturoi romanesc.
  45. Sare, piper, boia, orice alt condiment care va place – nasol sa va prinda izolarea si sa nu le aveti. Se consuma repede.
  46. Apa 🙂 Luati-va apa daca nu aveti incredere in apa de la robinet. Eu am zile cand beau direct de la robinet si nu am niciun filtru. Doar schimb capul de la baterie in fiecare luna sau cand imi amintesc 🙂

Cand am aflat prima data de ideea ca va trebui sa imi fac provizii, recunosc faptul ca am ras. Scuze, mama. Dau o cafea dupa ce trece epidemia 🙂 Sau mai bine, dau un borcan de lamai conservate in miere 🙂 Se stricau lamaile si le-am salvat in cel mai frumos mod <3

Intre timp mi-am facut provizii. Si trebuie sa fiu sincera si sa va spun ca primele aliment la care m-am gandit au fost pastele <3

Personal, daca nu fac minim 3 preparate tipic italienesti pe saptamana inseamna ca mi-e rau sau ceva se intampla si nu pot explica. Pastele cu sos sunt la fel ca ciorba cu leustean pentru mine, adica un must have, pe lista de prioritati, in topul chestiilor care ma fac sa functionez normal :))

Stiti voi… Eat the spaghetti to forgetti your regretti <3

Sa fiti sanatosi si sa treaca epidemia repede!

S-ar putea să-ți placă și...