Nutritie explicata: Este bine sa mananci carbohidrati la masa de seara?

Exista numeroase studii care arata ca foarte multe persoane obtin rezultate bune in ceea ce priveste controlul greutatii atunci cand carbohidratii sunt consumati in principal la masa de seara. Evident, discutam despre carbohidrati sanatosi, nu zahar.

Personal, nu cred ca exista o reteta universal valabila pentru toata lumea atunci cand discutam despre slabit sanatos.

Sunt persoane care se descurca de minune cu dieta ketogenica si sunt persoane care se descurca mult mai bine cu o dieta slow-carb, una low-carb sau cu una raw-vegana. Nu excludem nicio posibilitate.

Daca este vreun lucru esential pe care l-as spune despre nutritionism este ca solutia castigatoare vine de foarte multe ori dupa mai multe incercari. Cu alte cuvinte, experimentam putin si vedem ce ne face bine.

Multi dintre noi am descoperit ca o masa bogata in carbohidrati sanatosi ne face bine atunci cand o consumam seara. Adica fara carne seara, fara dulciuri, fara carbohidrati simpli. Doar carbohidrati complecsi.

Explicatia este simpla si vine din partea specialistilor in domeniul nutritiei: Carbohidratii consumati seara ajuta la slabire in cazul foarte multor persoane.

Sa subliniem esentialul: Aceeasi regula nu functioneaza intotdeauna pentru toata lumea.

Explicatia specialistilor care afirma ca o masa bogata in carbohidrati consumata seara ajuta la slabire:

Carbohidratii sanatosi consumati seara ofera organismului combustibil de calitate de care acesta are nevoie pentru a arde calorii, pentru a regla hormonii, pentru a reface sistemul circulator, pentru a reface creierul samd.

Mai mult, carbohidratii sanatosi ajuta la scaderea hormonilor stresului deci o masa bogata in carbohidrati sanatosi te va face sa te simti mai relaxat si sa dormi mai bine.

Cum ajuta la slabire? Ei bine, organismul se incarca cu glicogen pe care il va putea folosi a doua zi pentru a-si regla nivelul glicemiei si pentru a arde grasimi.

Exemple de carbohidrati sanatosi pe care ii poti consuma la masa de seara:

– legume la aburi
– legume cu frunze verzi
– cartofi dulci
– orez brun, integral
– quinoa
– salata cu paine integrala
– paste din grau dur si paste integrale

Personal, am observat urmatoarele aspecte atunci cand consum carbohidrati la masa de seara:

1. Dorm mai bine si ma trezesc mai putin in timpul somnului.
2. Ma trezesc mai odihnita si super binedispusa.
3. Am abdomenul aproape plat dimineata 🙂 Asta ma bucura cel mai mult.
4. Nu am nevoie de micul dejun si nu simt nevoia sa mananc ceva dulce dimineata, lucru pe care il simt atunci cand nu am carbohidrati la masa de seara.
5. Sunt mai ponderata in ceea ce priveste consumul de hrana in timpul zilei.

Dar desigur ca nu toti functionam la fel. Experimentati, vedeti cum va simtiti, faceti niste teste. Sunt in favoarea voastra cat timp obtineti rezultatele dorite. Si nu conteaza cat de mult trebuie sa va auto-testati cat timp o faceti pentru sanatatea voastra.

Studiile arata si faptul ca mesele bogate in carbohidrati consumate seara ajuta la reglarea nivelului insulinei in organism. Insa conteaza sa nu mancam mese bogate in carbohidrati toata ziua. Spargeti mesele principale si ganditi-le corect astfel incat sa pastrati un echilibru corespunzator intre proteine – lipide – carbohidrati.

Si nu uitati faptul ca cel mai mult conteaza calitatea carbohidratilor consumati. Una este sa mananci ciocolata seara si alta este sa mananci un bol de orez iasmin cu legume la aburi alaturi 🙂

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce ne propunem!

S-ar putea să-ți placă și...