Legislatia muncii simplificata: Demisia trebuie neaparat scrisa sau poate fi comunicata verbal?

Legislatia muncii simplificata inseamna ca luam mici intrebari din randul cititorilor si le analizam aici, pas cu pas. Le disecam exact ca la ora de biologie si vedem despre ce este vorba in speta respectiva. Rezultatul este ca intelegem cateva solutii legale pe care ne vom putea baza pentru a deslusi legislatia muncii fara batai de cap 🙂

Astazi discutam despre forma pe care trebuie sa o imbrace o demisie. Evident, asa cum era de asteptat, demisia nu se comunica de pe holul companiei, nici de la parter sa auda sefii de la etajul 5, nici prin whatsapp, cu emoticoane sugestive 🙂 Demisia se comunica in scris.

Nu se pune titlul: „Cerere de demisie”, fiindca nu este o cerere. Nici „Solicitare de aprobare a demisiei” nu ii spunem, din aceleasi considerente. Asa cum angajatorii nu ne concediaza cu acordul partilor, nici noi nu solicitam demisiile cu acordul partilor 🙂 „Va rog a-mi aproba cererea de demisie” nu are ce cauta intr-o instiintare de demisie 🙂 Angajatorii nu au le ce sa se gandeasca, daca ne dau sau nu aprobarea lor :)))

De asemenea, in demisie nu suntem obligati sa scriem motivele pentru care demisionam. Doar scriem numele, prenumele, date de identificare, functia, departamentul din care facem parte, faptul ca ne inaintam demisia, data in care suntem si semnatura. Mai incolo probabil ca o sa ne intrebe cineva de ce plecam. O sa urmeze un soi de exit-interview, mai mult sau mai putin.

Da, demisia scrisa trebuie inaintata angajatorului sau la departamentul de HR. Acolo ne vor intreba ce si cum, unde plecam, de ce, samd. Apoi ne vor inregistra demisia si ne vor da si noua un document cu numar de inregistrare. De aici curge termenul de preaviz daca nu cumva angajatorul spune: „Nu ne mai trebuie sa stea in preaviz. Aducem om nou in cateva zile si pana atunci vedem noi cum ne descurcam.”

Da, angajatorul poate renunta la termenul de preaviz atunci cand noi ne dam demisia. Preavizul la demisie este protectia conferita lui de catre Codul muncii si daca doreste, poate sa renunte la el.

Da, demisia poate fi inaintata si prin email daca exista o uzanta intre parti, adica daca v-ati mai corespondat pe email, cu atat mai mult cu cat este emailul de munca, prin care comunicati mereu. Mai ales acum, in contextul starii de urgenta, demisia se poate inainta prin email si lucrurile merg inainte normal, cu preaviz, cu respectarea termenilor din contractul individual de munca, fisa postului, regulament intern si orice alt act aditional semnat intre parti.

Da, demisia poate fi scrisa si de mana, nu doar la calculator.

Da, putem sa spunem colegilor ca ne-am dat demisia. Nu este un secret si nici nu discutam despre demisie ca fiind un lucru confidential.

Cam atat. Sper ca este simplu si la obiect. Demisia va fi mereu un subiect pe care il vom ataca din toate partile, pe marginea caruia se isca tot felul de discutii si intrebari, indoieli, pareri si suspiciuni 🙂 Eu v-am zis ca legislatia muncii este palpitanta! :)))

Va pup cu drag!

S-ar putea să-ți placă și...