Legislatia muncii explicata: Ce presupune semnarea unei clauze de confidentialitate?

Legislatia muncii nu este simpla. Dar poate fi simplificata daca o spargem in bucatele mai mici si le analizam pe’ndelete, pas cu pas. Stiti cum se mananca un elefant? Lingurita cu lingurita!

Astazi discutam despre clauza de confidentialitate, aspect spinos care da fiori reci de transpiratie oricarui angajat. Hai sa nu imi spuneti ca nu va ia cu tremurici cand va ganditi la date confidentiale. Toti avem acces la anumite date confidentiale, mai importante sau mai putin insemnate. Ideea e sa nu le scoti din companie. Cand ajungi acasa lasi treburile de la munca la munca. Acasa e acasa.

Codul muncii spune urmatoarele aspecte despre clauza de confidentialitate: Prin clauza de confidentialitate partile convin ca, pe toata durata contractului individual de munca si dupa incetarea acestuia, sa nu transmita date sau informatii de care au luat cunostinta in timpul executarii contractului, in conditiile stabilite in regulamentele interne, in contractele colective de munca sau in contractele individuale de munca.

Deci datele nu se vor transmite nici dupa incetarea contractului individual de munca. Sa zicem ca ai fost angajat ca patiser la o patiserie si ai aflat informatii confidentiale despre retete, despre metode de preparare samd, aceste informatii raman confidentiale. Cine vrea sa stie cum se fac pateurile cu branza de la fosta ta companie trebuie sa auda de la tine: “Chiar nu stiu. Habar nu am.”

Lasand deoparte micul meu exemplu banal, va dati seama ca asa putem sa extrapolam si sa ajungem si la exemple mai serioase. Directori de marketing, sefi de departamente, juristi, contabili samd., toti avem acces la informatii confidentiale. Acestea nu se dau mai departe, nici macar sotului. Nu se stie cum se duc mai departe informatiile.

Ca sa nu mai punem la socoteala ca munca trebuie sa fie munca si viata personala sa ramana libera de orice socoteli si detalii din viata profesionala.

Sa aveti o zi minunata si sa auzim numai de bine!

Dragi cititori, va reamintesc un lucru important despre sectiunea mea de legislatia muncii. Aceste articole de legislatia muncii si managementul resurselor umane sunt pur informative. Va ajuta sa va faceti o idee mai clara despre legislatia muncii si HR. Va rog sa nu le folositi pentru a lua decizii de ordin juridic fiindca orice situatie in care va regasiti poate sa presupuna si alte variabile de care sa tineti cont, un context aparte, o situatie mai complexa sau mai aparte, informatii unice de la un caz la altul. Asadar, oricand doriti sa luati decizii juridice, este esential sa va sfatuiti cu un specialist in legislatia muncii, cu un expert in legislatia muncii, cu un consilier juridic sau cu un avocat specializat in dreptul muncii. Va recomand sa apelati la ajutor specializat daca sunteti in situatia unui conflict de munca sau credeti ca exista un conflict de munca in devenire.

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

 

Owner si Creator www. marianicutar.ro | Jurnalista si Fotograf | Specializata in Legislatia Muncii, Managementul Resurselor Umane si Securitatea Muncii | Formator Autorizat | Tehnician Nutritionist

 

 

 

S-ar putea să-ți placă și...