Program de alimentatie sanatoasa: Cea mai simpla schema din 7 chei esentiale

Ca sa slabesti trebuie sa obtii 7 chei esentiale, ca in cele mai frumoase basme rusesti 🙂 Cine a citit vreodata basmele rusesti stie despre ce vorbesc eu. Fiecare cheie duce la rezolvarea unei etape esentiale pentru eroul principal. Adica trebuie sa treci prin padurea de argint si sa iei cele 3 lacate de aur ca apoi sa mergi mai departe 🙂 Aveti incredere caci nu zic bazaconii.

Asa si noi. Avem cativa pasi de facut pentru a ajunge la un adevarat program de alimentatie sanatoasa. Vestea buna este ca nu trebuie sa trecem prin codrii de arama si nici sa aducem apa vie de la vreo fantana dubioasa :))

Avem de facut doar cateva schimbari bune pentru a ne creste calitatea vietii, pentru a ne imbunatati capacitatea de lucru si de concentrare, pentru a ne elibera de greutatea in exces pe care o purtam aiurea cu noi 🙂

Iata cele 7 chei esentiale pentru un program de alimentatie sanatoasa:

1. O salata pe zi. Nicio zi nu trebuie sa treaca fara minim o salata, fie ea de rosii cu busuioc, fie de ceapa, fie de salata verde cu masline, orice va doriti, orice aveti prin frigider 🙂 Obligatoriu se realizeaza cu ulei presat la rece.

2. Minim 1,5 litri de apa pe zi. Apa plata, apa plata cu lamaie, apa plata cu frunze de busuioc, apa plata cu limeta samd.

3. Minim un fruct pe zi, la alegere. Poate sa fie mar verde daca vreti ceva cu indice glicemic mai redus sau banana verde, care are si amidon rezistent care se comporta ca o fibra 🙂

4. O supa pe zi. Nu conteaza ca este supa de linte, supa de mazare, supa de legume, supa de cartofi cu rozmarin, supa de pui, supa de vacuta samd. Supa sa fie si fara condimente artificiale si fara conservanti.

5. Bucataria se inchide cel tarziu la ora 20:00. Sa ziceti mersi ca nu va recomand de la ora 18:00, cum recomanda multi doctori, nutritionisti si specialisti in gastroenterologie. Deci fara mancarica de la ora 20:00 in conditiile in care probabil ca va culcati pe la 22:00.

6. Fara carne la cina. Puteti sa puneti 2-3 cubulete de branza slaba intr-o salata daca vreti neaparat proteina animala la cina. Sau puteti sa consumati un peste slab la cina. Dar fara carne si oua la masa de seara fiindca ficatul si pancreasul nu trebuie sa intre in ture de forta la ora la care ar trebui sa se odihneasca.

7. Fara alimente procesate. Deci nu cumparam cornuri cu ciocolata, nu cumparam batoane si dulciuri, fast-food, mancaruri deja preparate. Luam alimentele asa cum sunt ele si le pregatim noi, acasa la noi, in ulei de calitate, cu toate condimentele naturale pe care ni le-a lasat natura, fara potentiatori de aroma, fara coloranti artificiale, fara prostii si bazaconii.

Acestea sunt cele 7 chei esentiale fara de care este foarte greu spre imposibil sa ne asiguram o alimentatie sanatoasa, un program de alimentatie sanatoasa pe care sa ne bazam pentru a ne duce mai departe in cele mai bune conditii de existenta.

Nu va pot promite ca acest program de alimentatie sanatoasa va aduce rezultate uimitoare peste noapte, ca in basmele rusesti. Dar va promit ca vor aduce rezultate minunate pe termen lung. Si asta ne dorim. Sa ne mearga bine pana la adanci batraneti si sa ne bucuram de nepoti, stranepoti si poate si de stra-stranepoti. Ca in basmele rusesti pe care le iubim asa de mult 🙂

Sa fim sanatosi si sa auzim de bine,
Maria Nicutar
Tehnician Nutritionist

S-ar putea să-ți placă și...