Nutritie simplificata: Cum mancam noi calorii goale de dragul a 3 g de fibre…

Eram zilele trecute la magazin cu o colega. Ne luam ceva de mancare si m-a frapat cat de indragostita este de niste saratele pe care scria producatorul, adica marketerul, ca sunt bogate in fibre. Bon! Haideti sa discutam putin despre aceste fibre minunate in cadrul unui nou articol de nutritie simplificata.

Deci, Diana, hai sa citim eticheta impreuna, cu voce tare. La 100 de grame de saratele ai doar 3 grame de fibre. In conditiile in care o femeie de statura ei are nevoie de minim 30 de grame de fibre pe zi, sa mananci 100 de grame de saratele este super aiurea. Nu i-am mai zis si asta ca sa nu se supere pe mine :)) Oamenilor nu le place sa le contesti deciziile culinare 🙂

Saratelele ajung chiar si la 350 de kcal pe suta de grame si chiar peste. Adica mult, dom’le. Adica foarte mult. Inseamna o salata uriasa, un bol enorm de legume si verdeturi, cu ulei de masline si tot ce trebuie. Si sa mananci o punga de saratele inseamna sa tai o farfurie uriasa de nutrienti. Si bolul nostru de salata are minim 10 grame de fibre, in conditiile in care folosim salata verde, rucola, patrunjel, seminte de in macinate, 3-4 migdale, 2-3 cm de morcov, o mana de naut si orice alte ingrediente va mai vin prin minte.

O salata bogata nu are atatea calorii cat o punga de chestii de rontait. Si pe deasupra mai este si plina de vitamine, minerale si antioxidanti.

Daca vreti 5 grame de fibre iata cateva alegeri intelepte:

– 150 de grame de broccoli SAU
– 1 mar mare SAU
– 2 linguri de seminte de chia

Fiecare dintre ingredientele de mai sus contine 5 g de fibre pe cantitatea redata de mine. Deci avem si de unde sa ne luam fibrele 🙂 Fara saratele pline de zahar!

Va pup cu drag si va mai astept si cu alte articole de nutritie explicata,
Maria Nicutar

S-ar putea să-ți placă și...