Caju: Informatii nutritionale si beneficii pentru sanatate

Caju sunt numite nuci dar de fapt sunt seminte. Nu prea conteaza cum le spunem ci faptul ca sunt extrem de nutritive si le consumam in loc de… dulciuri si alte prostioare. In poza de mai jos caju sunt cele din partea de jos. In partea de sus sunt nuci Pecan, alte minunatii ale naturii 🙂

Bine, oricat ar fi de sanatoase, nu va ganditi la faptul ca putem sa le consumam cu nemiluita, ci cu moderatie. 5-6 nuci de caju sunt suficiente la o priza alimentara pe care o putem considera gustare sanatoasa si nevinovata.

Studii numeroase arata faptul ca nucile caju ajuta la scaderea in greutate, imbunatatesc controlul glicemiei si ajuta la prevenirea bolilor de inima.

Haideti sa vedem si informatiile nutritionale ale nucilor caju:

28 de grame de nuci caju nesarate, necoapte, crude ofera:
– 157 de kcalorii
– 5 grame de proteine
– 12 grame de lipide
– 9 grame de carbohidrati
– 1 gram de fibre

Minerale si vitamine pe care le gasim in caju: cupru, magneziu, mangan, zinc, fosfor, fier, seleniu, tiamina, vitamina K, vitamina B6.

Interesant este faptul ca in caju gasim cantitati considerabile de proteine, lucru pe care ne bazam atunci cand alegem sa adaugam o mana de caju in salate sau pe post de gustare proteica si saraca in glucide 🙂

Si mai mult, in caju gasim cantitati impresionante de antioxidanti, ne pot ajuta sa slabim sanatos, pot scadea in mod considerabil nivelul colesterolului rau.

Ce va recomand eu este si ce ne recomanda nutritionistii, si anume sa nu treceti peste gustarea normala de 28 – 30 de grame. Nu consumati caju mai mult de 30 de grame pe zi si evident nu combinati cu alte nuci si seminte. Asta ca sa nu va treziti ca luati in greutate si nu stiti de ce 🙂

Sa fim sanatosi si sa practicam moderatia in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...