HR de la A la Z: Putem cere informatii despre candidati de la fostii lor angajatori?

Ne place sa aflam mai multe despre legislatia muncii si despre managementul resurselor umane pentru ca intr-o buna zi ne vom lovi de chestiuni care implica aceste doua subiecte. Vom fi concediati pe nedrept sau vom avea parte de anumite forme de discriminare, vom avea cercetari disciplinare sau vom fi evaluati profesional in mod incorect?

Nu stim ce ne rezerva viitorul dar intotdeauna este bine sa cunoastem legislatia muncii ca sa nu traim cu indoieli, cu temeri, cu intrebari la care nu gasim raspunsul corect. Aici intervin eu cu postari zilnice pe legislatia muncii 🙂 Follow me!

Astazi tratam un subiect tare interesant din legislatia muncii. Pot angajatorii sa ceara informatii despre candidati de la fostii lor angajatori?

Exemplu: avem un post deschis pentru o secretara. Avem si candidate la angajare. Sa zicem ca ne dorim sa stim daca ne bazam pe ele pe termen lung si am dori sa stim care dintre ele este cea mai potrivita pentru postul nostru. Evident ca multi angajatori se vor gandi sa ceara referinte despre candidate. Cum se procedeaza?

Codul muncii spune astfel „Angajatorul poate cere informatii in legatura cu persoana care solicita angajarea de la fostii sai angajatori, dar numai cu privire la activitatile indeplinite si la durata angajarii si numai cu incunostintarea prealabila a celui in cauza.”

Deci, mare atentie! Codul muncii spune ca se poate dar trebuie sa aducem la cunostinta candidatului faptul ca ne dorim sa cerem informatii de la fostii sai angajatori. Si nu puneti alte intrebari decat cele referitoare la activitatile indeplinite si la durata angajarii.

Urmariti-ma pentru si mai multe postari de legislatia muncii si managementul resurselor umane. Nu am newsletter asa ca ma bazez sa intrati pe blogul meu ori de cate ori vreti cate o pilula de legislatia muncii 🙂

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...