Retete lacto – vegetariene dietetice: 7 idei de mancaruri usor de preparat

Fast food sau slow food? Sau mai bine rapid si sanatos? Ce, nu se poate? Eu va spun ca se poate sanatos si rapid si gustos pe deasupra. Trebuie doar sa ne inspiram putin din cartile de retete mai moderne si vom realiza ca se poate! Si e bine sa poti sa termini o masa in 15 – 20 de minute si sa nu regreti nicio imbucatura 🙂

Iata cele 7 idei de retete lacto – vegetariene dietetice, sanatoase, gustoase si usor de pregatit:

Orez cu rosii, patrunjel si chimen
200 g de orez se spala in mai multe ape si apoi se pune pe foc intr-o oala incapatoare. Adaugam 2 cani de apa si lasam sa fiarba la foc mic. Cand este aproape fiert adaugam rosii tocate marunt, sare, piper, ulei de masline, busuioc uscat, cimbru uscat, oregano uscat si lasam sa fiarba si rosiile. Stingem focul si decoram cu frunze proaspete de patrunjel, cimbru, oregano sau busuioc 🙂

Cartofi frantuzesti 🙂
Cartofii se fierb dupa ce ii decojim si ii tocam in cuburi mari. Dupa ce s-au fiert ii punem pe toti intr-o tava de cuptor si deasupra radem branza telemea si adaugam 3-4 oua batute cu telul. Dam totul la cuptor pana cand ouale se fac bine si branza s-a topit. Servim cald sau rece 🙂

Pilaf in stil indian
Orezul se spala in mai multe ape si apoi se pune la fiert la putina ceapa tocata marunt, morcov tocat sau dat pe razatoare, apa plata, sare, piper, verdeturi aromatice uscate. Spre final, cand orezul este aproape fiert adaugam 1 lingura de pudra de curry si lasam sa mai fiarba. Completati cu apa atat cat este necesar. La final se adauga ulei de masline si frunze de patrunjel, oregano, busuioc, orice aveti 🙂

Pizza cu mozzarella
Pe o tortilla sau pe un lavas (lipie turceasca) se adauga mozzarella sau orice branza doriti, masline, rosii, ardei gras, capere, verdeturi aromatice uscate. Dam la cuptor pana cand mozzarella este topita si blatul este rumenit. Pizza este gata in 15 minute 🙂

Salata greceasca autentica 🙂
Rosii, ceapa verde, mozzarella sau feta, masline, ulei de masline, zeama de lamaie, sare si piper 🙂

Paste cu nuci si miere 🙂
Pastele se fierb al dente si apoi se scurg. Se adauga fir subtire de miere, nuci macinate si un praf de scortisoara.
Este pranz si desert, poate fi si mic dejun minunat 🙂

Salata de rosii cu busuioc si cartofi 🙂
Daca aveti cartofi noi, ii puteti fierbe in coaja. Daca aveti cartofi mari, ii puteti decoji, toca si apoi ii puteti face la cuptor, cu ulei de masline. Se vor adauga in salata de rosii, castraveti, ceapa si busuioc verde. Se mai adauga putin ulei de masline, usturoi pisat marunt si zeama de lamaie. Nu ramane nicio imbucatura 🙂

Bonus: Inca o reteta delicioasa, vegetariana, sanatoasa, rapida – Paine, cateva frunze de spanac verde, branza telemea si ulei de masline. Intre doua felii de paine puneti cateva frunze de spanac, radeti putina branza si dati totul la toaster pana cand sandvisul este rumenit. Stropiti cu ulei de masline si bucurati-va 🙂 In loc de telemea si spanac puteti folosi orice doriti. Efectul este maxim indiferent ce ingrediente alegeti. Nimeni nu refuza un toast frumos 🙂

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...