Regulile unui regim alimentar sanatos, asa cum le-am invatat de la nutritionisti

Sa colaborezi cu un medic nutritionist mi se pare cel mai fain si esential lucru pe care il poti face pentru sanatatea ta. Medicul nutritionist te poate invata cum sa te hranesti, cum sa te alimentezi corect, cum sa iti asiguri nutrientii necesari ca sa iti fie bine. Nu doar azi, ci pe termen lung. Sa iti fie bine. Este o fraza pe care trebuie sa o repetam mai des, eventual cu voce tare.

De-a lungul anilor am invatat lectii importante de la numerosi medici nutritionisti. Cu unii am stat de vorba personal si de la altii am invatat prin intermediul cartilor publicate de ei sau prin intermediul website-urilor lor.

Idei culinare, retete pas cu pas, calcule calorice, sfaturi de nutritie, trucuri pentru scaderea incarcaturii glicemice, diete sanatoase, strategii de slabire sanatoasa si graduala, modalitati de scadere naturala a colesterolului si trigliceridelor, meniuri alimentare pentru steatoza hepatica si diabet, alimentatie sanatoasa pentru copii, sportivi si femei insarcinate. Si nici nu am ajuns la un sfert din totalitatea capitolelor pe care am reusit sa colectionez informatii esentiale si super valoroase.

Deci daca vreti sa aplicati regula OQP in viata voastra, macar 2-3 medici nutritionisti ar trebui sa aveti in preajma 🙂 OQP stands for Only Quality People 🙂

Regulile unui regim alimentar sanatos sunt, in esenta, cele pe care vi le las mai jos, cu bullet points ca sa va faceti viata mai usoara si mai ordonata. Daca respectati macar aceste reguli de bun simt, va garantez ca veti intra pe fagasul bun cu sanatatea voastra si cu nivelul de energie pe care il veti simti.

Regulile mele pentru un regim alimentar sanatos:

  1. Pastrati un echilibru intre grupele alimentare pe care le consumati. Nu mergeti catre No-Carb si nici catre No-Fat sau alte diete extremiste. Incercati sa mancati si carbohidrati, si lipide, si proteine, si fibre. Daca nu exagerati cu o tona de ulei in salata sau cu 2 batoane de ciocolata la micul dejun, aveti toate sansele sa ajungeti la 80 de ani si inca sa stiti unde v-ati pus proteza dentara 🙂
  2. Spuneti un NU raspicat prajelilor. Nu prajiti nimic, dragilor. Sotati, coaceti, fierbeti, posati, faceti ce vreti voi dar nu prajiti nimic. Viata e prea scurta sa mancam prajeala.
  3. O salata pe zi este inceputul promitator de care cu totii avem nevoie. Alegeti ce legume si verdeturi vreti si va plac. Nu va controleaza nimeni salatele. Nu turnati dressing cumparat in ele ca le mancati cam degeaba. Faceti dressing acasa si totul va fi bine 🙂
  4. Un fruct pe zi tine doctorul departe. Mar, para, banana, zmeura, ce vreti voi. Fructele sunt viata si apa pura si avem nevoie de ele. Decat sa va feriti de fructe si sa dati iama in croissante cu ciocolata, mai bine faceti-va pofta de dulce cu un fruct sanatos. Apoi mai vedem noi.
  5. Fara alcool viata este mult mai buna si dieta are mai mult succes, ca sa vezi! Nu spune nimeni nu unui pahar de vin sanatos, natural, dar sa nu fie mai mult de 150 ml si sa nu devina obicei. Eu il consum rar si putin fiindca nu imi face bine. Nu imi place amorteala din picioare pe care o simt cand beau alcool.
  6. Fara gustarele prostesti intre mese. Covrigei, snacksuri, dulciuri, prostii cumparate le punga. Uitati de ele si permiteti-va sa va fie foame. Nu muriti daca asteptati si mancati mesele principale si atat.
  7. Calculati-va cantitatea de fibre daca va pricepeti. Fibrele ajuta la slabit mai mult decat ne asteptam. Ba chiar sunt medici nutritionisti care spun ca secretul slabirii sta in fibre 🙂 Sunt indicate la fiecare masa pentru ca ele preiau ca niste bureti constiinciosi o mare parte din grasimea si glucidele pe care le mancam. Si care altfel s-ar depune pe noi…
  8. Apa este esentiala. Daca nu puneti accent pe calitatea apei pe care o beti, aveti mult de pierdut. Apa este cel mai important aliment care faciliteaza digestia, detoxifierea, arderea grasimilor, asimilarea nutrientilor si nu numai. Daca apa nu este, nimic nu este.
  9. Fara mancare dupa ora 8 seara. Ma gandesc la faptul ca va culcati si voi pe la orele 10 – 11 asa ca incercati sa inchideti usa de la frigider pe la orele 7 – 8. Nu de alta dar organismul nu digera bine in timp ce doarme 🙂
  10. Fara dulciuri viata este mult mai buna. Slabiti mai usor si va feriti de diabet. Si acesta este doar inceputul 🙂  Va invit sa renuntati la dulciuri cumparate si treceti pe alimente care va fac bine. Migdale, nuci, seminte, wasa, un fruct, un desert de casa, un iaurt, o mandarina, un morcov, rondele de ardei gras, ce vreti voi. Optiunile sunt infinte atunci cand vreti cu adevarat sa scoateti ceva din viata voastra ca sa faceti loc pentru mai bine 🙂

Da, fara efort nimic nu este posibil. Si fara putin discomfort nu vom ajunge prea departe. Sa bati din palme si sa dai burta jos inca nu am vazut pana acum 🙂

Va salut cu drag si va invit sa mai veniti pe la mine pentru ca voi posta sfaturi de nutritie cat mai des posibil. Mi-am propus ca prin intermediul acestui blog sa ofer tot ce aflu mai bun si mai pretios 🙂

S-ar putea să-ți placă și...