Gustari mediteraneene sanatoase: Humus cu busuioc si ulei de masline

Cum altfel pot fi gustarile mediteraneene daca nu super sanatoase si extraordinar de hranitoare? Dieta mediteraneana promoveaza retetele simple, rapide, frugale, cat mai putin preparate termic, cu multe legume si verdeturi, doar cu arome naturale si condimente care stimuleaza digestia si anuleaza inflamatia din organism, cu ulei de masline crud si cu nuci, cereale integrale si lactate slabe.

In mare parte, cam aceasta ar fi dieta mediteraneana. Simpla si eleganta, extrem de avantajoasa pentru persoanele care gatesc putin sau vor sa stea cat mai putin timp in bucatarie. Este un stil de a manca foarte frugal, pe fuga, fara vase murdare sau cel putin usor de spalat 😄

Un exemplu de preparat culinar super bun, super gustos si tare hranitor este humusul. Este o pasta de naut pe care o poti intinde pe paine si tine de foame cateva ore. Are fibre si proteine care ajuta in acest sens.

Humusul de azi are nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • o conserva de naut deja fiert
  • 2 linguri de tahini (pasta de susan)
  • 1 legatura de patrunjel
  • 2 catei de usturoi
  • sare si piper
  • sucul unei lamai
  • un varf de cutit de chimion (doar daca va place aroma)
  • busuioc proaspat cateva frunze sau 3 linguri de pesto verde
  • 5 linguri de ulei de masline

Cum pregatim cel mai bun humus din lume:

  1. Nautul se scoate din conserva, se clateste in mai multe ape si se pune in blender.
  2. Adaugam celalalte ingrediente si blenduim pana cand avem o pasta untoasa, cremoasa, tartinabila.
  3. Optional, doar daca mai este nevoie, mai adaugati o cana de apa ca sa puteti blendui mai usor si mai ales daca doriti sa iasa o pasta mai cremoasa.

Veti obtine o pasta vegetala verde, cel mai frumos verde din cate cunosc. Culoarea se datoreaza patrunjelului si busuiocului iar aroma este incredibila.

Humusul cu busuioc se poate face si cu pesto daca nu aveti busuioc. Aroma este incredibila.

Va recomand sa serviti acest humus delicios pe paine prajita, pe paine de casa, pe felii de paine integrala, cu seminte si nuci. Asa va asigurati mai multe fibre in alimentatia zilnica, prin aceste mici swap-uri, mici schimburi ce par a fi neinsemnate dar produc schimbari majore.

Cine doreste poate servi humusul cu legume proaspete, cum vedeti in poza de mai jos: zucchini si morcovi, plus orice alte legume care va plac si care se pot folosi pe post de „grisine”.

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...