Cum sa te convingi sa mananci o salata pe zi?

We need a reason for everything we do in life! Avem nevoie de un motiv si de o motivatie puternica pentru orice facem in viata noastra. Este lectia pe care am invatat-o de-a lungul timpului. Oamenii actioneaza doar atunci cand sunt motivati. Pot fi motivati de frica, de o dorinta puternica, de o aspiratie, de o experienta puternica, de un model pe care il urmeaza in viata.

O salata pe zi tine doctorul departe in masura mai mare (posibil) decat o face un mar. O salata are zeci de vitamine si minerale fiindca are legume, verdeturi, nuci, seminte variate. Este un curcubeu de antioxidanti, un evantai de minerale si vitamine, o gama larga de substante care ne pot reporni metabolismul lenes, ne pot rezolva problemele de tranzit si o multitudine de alte afectiuni si lipsuri.

Cum ne motivam sa mancam minim o salata pe zi? Start small. Incepe cu o salata mica, cu un bol frumos, cu o cantitate asa de mica incat nu te-ar deranja sa o pui pe masa, langa friptura, langa gratar, langa piure-ul de cartofi, langa pilaf…

Incepe de jos, cu o cantitate mica si vezi ce se intampla. Este super comestibila. Ba chiar este super gustoasa. Ma ajuta sa diger mai bine tot restul mesei. Intra mai bine garnitura cand ai o salata alaturi. Nu e rea deloc. As putea sa imi pun un bol mai mare. Data viitoare fac mai multa.

2 furculite de salata sunt suficiente pentru inceput, va garantez. Veti dori mai mult, ca un om care a prins gustul unui serial tare de tot. Te captiveaza, te face sa vrei mai mult, te determina sa te intorci pentru inca un episod 😊

Asa si cu salatele! Incepe cu o salata mica si vedem ce se intampla. Daca nu iti place, ai optiunea ca data viitoare faci o salata diferita. Si pana la urma vei nimeri cateva salate pe care le vei iubi, 100%, fara indoiala. Cu totii avem salate care ne plac. Unele sunt mai fade, altele sunt super gustoase. Depinde de noi sa le descoperim pe cele care ni se potrivesc perfect 🙂

Ingrediente cheie pentru salate:

Baza: salata verde, varza, rucola, macris, iceberg, bok choy etc.

Ingrediente de mijloc: rosii, castraveti, andive, fenicul, ardei gras, broccoli, fasole, naut, linte etc.

Ingrediente de varf: nuci, migdale, seminte, muguri de pin, capere, masline, avocado etc.

Dressing: ulei de masline, suc de lamaie, suc de limeta, suc de clementine, otet, otet balsamic etc.

Condimente si verdeturi: verdeturi aromatice uscate, sare, piper, ardei iute, patrunjel, cimbru, salvie etc.

Dupa cum vedeti, optiunile sunt infinite si nu exagerez cu nimic. Exista o multitudine de salate pe care le puteti realiza cu ingredientele care va plac si care va fac bine. Nu le inecati in ulei, ci adaugati doar atat cat trebuie. Folositi ulei de masline, ulei de floarea soarelui presat la rece, ulei din seminte de dovleac samd.

Sanatate maxima si mult succes la retete culinare sanatoase!

S-ar putea să-ți placă și...