Pentru o viata sanatoasa, evitati spike-urile de insulina

Pentru o viata sanatoasa, recomandarea mea este sa evitati spike-urile de insulina. Si aici ma refer la insulina care se secreta atunci cand mancam.

Asa cum poate deja stiti, diabetul este o boala serioasa si cu urmari care pot fi grave. Nu intru mai mult in detaliu in aceasta postare fiindca nu asta mi-am propus. Vreau sa va invat ceva esential pentru calitatea vietii voastre. Am invatat si eu, la randul meu, la cursurile de nutritie.

Spike-urile de insulina se produc atunci cand mancam prea mult sau glucide in cantitate prea mare.

Spre exemplu, consumi 6 clatite cu dulceata, sa zicem. Evident, poti sa fii sigur ca o sa ai o crestere mare si brusca de insulina. Insulina vine sa stranga zaharul din sange si sa il trimita la celule, acolo unde este necesar.

Acum, studiile care ne intereseaza pe noi ne demonstreaza faptul ca un organism obisnuit cu multe spike-uri de insulina este unul predispus la diabet. Adica se maresc sansele sa se declanseze diabetul daca iti tot sochezi organismul cu doze mari de glucide.

Mare atentie la faptul ca spike-urile de insulina apar si cand mananci dulciuri multe dar si cand mananci mancare multa, indiferent ca are sau nu zahar. Daca mananci un kg de cartofi prajiti, sa fii sigur ca organismul va trebui sa secrete insulina multa ca sa faca ordine dupa „petrecere”.

Recomandarile mele pentru a evita spike-urile de insulina:

-> Nu consumati mese prea copioase

-> Nu mancati seara tarziu cand organismul este obosit

-> Nu mancati atunci cand nu va este foame cu adevarat. Poate va este doar sete sau v-ati plictisit…

-> Nu consumati prea mult zahar

-> Nu consumati desertul dupa masa, ci ca o gustare separata. Dupa ce ca aveti glucidele din masa principala, mai trantiti si o amandina dupa? Dati voie organismului sa proceseze in ritm relaxat.

-> Nu stati infometati perioade lungi de timp ca mai apoi sa goliti frigiderul.

-> La nicio masa nu trebuie sa va lipseasca salata si legumele. Legumele si verdeturile contin fibre iar acestea pot prelua o parte din glucide si lipide. Astfel, glicemia nu mai creste atat de mult ca atunci cand consumam mese fara salate. Fibrele actioneaza ca niste bureti pentru glucide si pentru lipide.

Si sfaturile pot continua in materie de nutritie si alimentatie sanatoasa. Avem nevoie de control si vointa sa ne educam felul de a ne hrani. Trebuie sa mancam in cantitati mici, moderate, omenesti. Trebuie sa avem grija sa nu exageram cu alimentele pe care le consumam, indiferent cat de mult ne plac, indiferent ca sunt super sanatoase sau ca am tinut dieta mult timp si meritam un rasfat.

Multa sanatate si succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...