10 retete sanatoase cu nuci Pecan + beneficii pentru sanatate

Nucile Pecan sunt nou introduse in alimentatia romanilor. Nu stiam noi ce sunt nucile braziliene, Macadamia, Caju sau Pecan pana acum cativa ani. Stiam doar despre nucile clasice insa natura are o varietate de nuci si seminte care abia asteapta sa fie descoperite 😊

Nucile pecan sunt super tari din mai multe puncte de vedere. Aflam astazi cateva aspecte interesante despre aceste nuci minunate. Cate calorii au, ce vitamine si minerale au, ce beneficii pentru sanatate au, ce retete culinare exista pentru a folosi nucile Pecan ca vedete principale sau in rol secundar 😊

Informatii nutritionale despre nucile Pecan: 

28 de grame de nuci pecan au 196 de kcalorii, 2.5 grame de proteine, 20.5 grame de lipide, 4 grame de carbohidrati, 2.7 grame de fibre

Nucile Pecan au Cupru, Vitamina B1, Zinc, Magneziu, Fosfor, Fier si nu numai.

Beneficiile nucilor Pecan:

– Nucile Pecan sunt o sursa importanta de acizi grasi mononesaturati, adica grasime sanatoasa pentru inima si artere.

– Nucile Pecan scad colesterolul rau si il cresc pe cel bun. Colesterolul rau este LDL si Colesterolul bun este HDL.

– Nucile Pecan regleaza nivelul glicemiei si imbunatatesc functia organismului de a folosi insulina in mod eficient. Insulina este un hormon care ajuta la transportul zaharului din sange catre celule.

– Nucile Pecan promoveaza sanatatea creierului si la calitatea memoriei.

– Nucile Pecan ajuta la scaderea inflamatiei in organism.

Asta nu este tot. Este doar inceputul in ceea ce priveste multitudinea de beneficii pe care nucile Pecan le au pentru sanatatea noastra.

Specialistii recomanda nu mai mult de 28 de grame de nuci Pecan pe zi. Asa cum bine stiti, niciun superaliment, oricat de sanatos si oricat de multe beneficii ar prezenta, nu trebuie sa fie consumat in exces. Niciun exces nu face bine nimanui.

Iata si ce retete minunate putem pregati cu nuci Pecan:

Paste cu nuci macinate, miere si scortisoara. Fierbeti pastele al dente si apoi amestecati-le cu nuci macinate, scortisoara si miere. Pentru decor mai adaugati nuci Pecan intregi.

Biscuiti cu nuci Pecan. Reteta este super simpla si redata pe larg aici.

Clatite cu miere si nuci. Pregatiti clatite in mod clasic si apoi le umpleti cu miere si nuci pecan macinate sau cu gem si nuci pecan macinate.

Iaurt cu muesli. Muesli este un amestec de fulgi de cereale cu nuci. Folosim fulgi de ovaz si nuci pecan. Le stropim cu putina miere si le dam la cuptor 10-15 minute. Le folosim la micul dejun.

Galuste umplute cu prune si nuci pecan. Galustele se prepara clasic si in ele punem jumatati de prune si nuci pecan intregi. Sunt absolut dementiale.

Iaurt cu fulgi de ovaz, curmale si nuci Pecan. Este un mic dejun demential de gustos si super hranitor.

Orez cu lapte de migdale, gem de zmeura si nuci Pecan. Este un desert perfect pentru orice moment al zilei, inclusiv la cina sau la micul dejun. Reteta pe larg aici. 

Negresa cu mascarpone si nuci Pecan. Dati un strat de mascarpone peste feliile de negresa si adaugati pecan.

Budinca de Chia cu merisoare si nuci Pecan. Adaugati 2 linguri de seminte de Chia intr-un bol mic. Adaugati apa plata cat sa le acoperiti si amestecati din cand in cand pana cand se umfla. Adaugati merisoare confiate si nuci Pecan si aveti un mic dejun de campion. Sau desert, de ce nu…

Cartofi de ciocolata cu nuci Pecan. Este un desert minunat si o idee perfecta pentru micul dejun. Reteta este aici.

Sper sa va placa aceste retete si sa va inspire sa folositi nucile Pecan cu incredere. Sunt pline de vitamine si minerale, fibre si proteine, glucide complexe si antioxidanti minunati pentru organismul nostru.

Sanatate maxima si ne mai auzim cu si mai multe articole despre superalimente!

S-ar putea să-ți placă și...