Intreaba nutritionistul: Care sunt combinatiile alimentare cele mai bune?

Exista numeroase reguli de care tinem cont pentru a ne alimenta corect. Stim ca trebuie sa mancam variat, stim ca nu trebuie sa depasim cantitatile care ni se potrivesc, stim si faptul ca trebuie sa avem spatiu intre mese.

Dar foarte important este sa nu facem un carnaval de alimente si sa ne blocam digestia cu tot felul de combinatii alimentare. Creativitatea este buna dar intr-o anumita masura.

Combinatii alimentare bune, pe care medicii si nutritionistii le recomanda:

Legume + verdeturi

Legume + nuci si seminte

Legume + proteine animale

Legume + leguminoase

Legume + paste/orez/cartofi

Paste + verdeturi

Leguminoase + verdeturi si salate

Cartofi/Orez/Paste + legume

Cartofi/Orez/Paste + verdeturi si salate

Nu combinam amidonoase cu proteine (paste cu carne, paine cu carne, orez cu carne, cartofi cu carne).

Combinam iaurtul cu fructe daca ne merge bine cu aceasta combinatie alimentara. Sunt multe persoane care vor manca iaurtul simplu si fructele la o masa diferita.

Nu mancam fructe cu proteine si nici fructe cu leguminoase. Fructele ar trebui sa fie o masa de sine statatoare.

Nu este o combinatie prea fericita nici cea formata din fructe si cereale integrale pentru ca poate fermenta. Nu toti oamenii vor avea probleme cu aceasta combinatie.

Nu combinam nici iaurtul cu carne, lapte cu carne, carne cu oua, carne cu branza, branza cu lapte samd. Keep it simple. Nu spun ca nu sunt oameni care mananca bulz si nu au nicio problema doar ca organismul digera greu combinatiile de proteine animale.

Eu prefer mamaliga cu iaurt si nimic mai mult daca ar fi sa trebuiasca sa comand bulz vreodata. Nu e genul meu 😊

Mai iubesc legumele cu paste, orezul cu legume si verdeturi, taiteii de orez cu salata verde si sos iute, cartofii copti cu salate colorate sau cu mujdei, pastele cu nuci si scortisoara, iaurtul vegetal cu banane si gem de afine, smoothie-ul de lapte de migdale si zmeura decongelata. Sunt atatea combinatii alimentare sanatoase care abia asteapta sa fie descoperite. Si partea buna este ca nu pun presiune pe ficat si nici pe pancreas, rinichi sau stomac. Sunt pur si simplu prietenoase cu tot organismul si asta conteaza mult 😊

Mai sunt si alte combinatii alimentare dificil de digerat si combinatii super sanatoase si promit sa mai revin cu un articol pe aceasta tema. Nu uitati ca nu toti digeram la fel si toate organismele sunt unice. Unii vor digera placinte cu carne si fructe. Altii vor face indigestie chiar si de la o ciorba radauteana, cu pui, oua batute si smantana. Fiecare organism spune Stop atunci cand este el invatat.

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...