Dictionar de legislatia muncii: Dosar de personal, ce este si ce contine

Ce contine dosarul de personal? Dar ce este, pana la urma? Cine are tangenta cu domeniul HR stie ce este dosarul de personal si ce trebuie sa contina ca sa fie complet si corect construit.

De la bun inceput stim ca dosarul de personal reprezinta o colectie tiparita de documente care stau la baza raportului de munca cu un salariat.

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Un pic mai pe larg, dosarul de personal trebuie sa contina documente precum:

  1. Contractul individual de munca
  2. Acte aditionale
  3. Declaratii
  4. Diplomele salariatului, acte studii, acte specializare samd.
  5. Fisa de post
  6. Fisa de aptitudine + Aviz psihologic, unde e cazul
  7. Copie CI
  8. CV-ul angajatului
  9. Oferta de angajare
  10. Copie livrat militar, daca e cazul
  11. Extras bancar pentru contul in care se livreaza salariul
  12. Copie permis de conducere, daca e cazul
  13. Declaratie privind locul functiei de baza si Casa de sanatate unde este salariatul inscris
  14. Declaratie cu privire la persoanele aflate in intretinere + documente
  15. Declaratie cu privire la procesarea datelor cu caracter personal;
  16. Adeverinte medicale de la medicul de familie / specialist
  17. Certificatul de nastere, certificatul de casatorie, certificatul de nastere al copiilor;
  18. Copie a carnetului de munca + adeverinte de la alte locuri de munca.
  19. Copie cazier, daca este cazul, in functie de locul de munca
  20. Documente care atesta scutiri de taxe si impozite
  21. Fise de evaluari
  22. PV-uri de primire-predare bunuri ale societatii
  23. Autorizatii speciale care permit salariatului sa isi desfasoare activitatea profesionala
  24. Orice alte documente mai sunt necesare pentru derularea contractului de munca

Acum sa ma scuzati ca nu sunt ordonate in mod extrem de logic. Vi le spun in ordinea in care imi vin mie in minte. Voi puteti sa va faceti ordinea care va place voua. Eu am vazut mii de dosare de personal si stiu ca fiecare departament de HR are propria ordine fireasca in ceea ce priveste modul in care stau documentele intr-un dosar de personal.

Ce facem cu dosarul de personal? Il pastram la locul de munca, in conditii bune. Il prezentam inspectorilor de munca veniti in control. Nu le facem o favoare, este obligatoriu.

Dosarul de personal reprezinta un lucru pe care toti angajatorii trebuie sa il detina, pentru fiecare salariat in parte. Deci nu faceti dosare doar pentru cei mai speciali dintre salariati. Toata lumea are dosar de personal, de la femeia de serviciu si pana la directorul de marketing.

La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia copii ale documentelor existente in dosarul personal, in termen de 15 zile lucratoare de la data solicitarii.

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...