Intreaba nutritionistul: Care sunt carbohidratii buni si care sunt rai?

Carbohidratii buni VS Carbohidratii rai. Iata o discutie interminabila si ma bucur ca este asa. De ce? Pentru ca daca stii sa alegi carbohidratii buni si sa ii tii departe pe cei rai, vei ajunge sa previi diabetul pe termen lung si sa scapi de kilogramele in exces. Atentie ca aceasta este regula generala si nu poate fi universal valabila. Fiecare om este diferit si fiecare metabolism are limitele sale dar evitarea carbohidratilor rai are efect sigur asupra organismului.

Low carb, slow carb, keto, paleo, dieta mediteraneana, dieta alcalina si dieta cu indice glicemic redus sunt doar cateva exemple de diete care pun accent pe carbohidrati buni.

Iata si lista de carbohidrati buni si lista de carbohidrati rai:

Carbohidratii buni: legume, verdeturi, fructe, nuci, seminte, leguminoase, cereale integrale, paste de grau integral sau grau dur, orez integral si salbatic, paine integrala, crucifere, cartofi clasici si cartofi dulci etc.

Carbohidratii rai: sucuri carbogazoase, dulciuri, patiserie, zahar, paine alba, paste din faina alba, orez alb, sucuri de fructe, fast-food, bomboane, cartofi prajiti, chipsuri, inghetata, ciocolata dulce etc.

Ca sa largim si mai detaliat lista de carbohidrati buni:

  • cartofi
  • cartofi dulci si violet
  • dovlecei
  • rosii
  • ardei gras
  • broccoli
  • zucchini
  • castraveti
  • rucola
  • patrunjel
  • vinete
  • valeriana
  • fenicul
  • ghimbir
  • linte rosie si verde
  • mazare
  • fasole verde
  • ardei kapia
  • conopida
  • sfecla rosie
  • ridichi
  • mango
  • banane
  • mere
  • pere
  • smochine
  • curmale
  • nuci clasice
  • nuci Pecan
  • nuci Macadamia
  • nuci Caju
  • seminte de in
  • seminte de canepa
  • seminte de floarea soarelui
  • seminte de dovleac
  • zmeura
  • mure
  • afine
  • caise
  • piersici
  • portocale
  • clementine
  • mandarine
  • kiwi
  • lamai
  • kaki
  • andive
  • salata verde
  • spanac
  • leustean
  • masline
  • capere
  • zarzavaturi
  • telina
  • pastarnac
  • radacina de patrunjel
  • broccoli
  • varza
  • varza de Bruxelles
  • kale, varza creata
  • mangold
  • orez integral
  • orez basmati
  • orez salbatic
  • paste integrale
  • paste de grau dur
  • paine integrala
  • paine graham
  • paine de secara
  • Wasa
  • struguri
  • migdale
  • seminte de Chia
  • ovaz
  • quinoa
  • amarant
  • toate legumele
  • toate leguminoasele
  • toate verdeturile
  • toate fructele

Ce sa mai… sper ca am acoperit tot ce trebuia in materie de carbohidrati buni si carbohidrati rai. Alimentele integrale sunt ok, adica cele date de Dumnezeu, luate din pom, din pamant. Ce este rafinat si procesat intra de cele mai multe ori la categoria de carbohidrati nebenefici. Nu ii evitam pentru totdeauna, doar cat mai des posibil. Nu moare nimeni de la bomboana. Dar nici o cutie intreaga nu este o idee buna.

Sanatate maxima si succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...