Nutritie explicata: Cum se consuma corect fructele si cu ce se combina?

Fructele se consuma zilnic daca nu avem restrictii medicale. Si chiar si in diabet, fructele pot fi consumate intr-o cantitate rezonabila si cu accent pe anumite fructe care au incarcatura glicemica potrivita.

Fructele nu se combina decat cu seminte si nuci iar motivul este unul cat se poate de serios. Uleiurile din seminte si nuci favorizeaza absorbtia vitaminelor din fructe.

Medicii si nutritionistii mai recomanda consumul fructelor in prima parte a zilei, adica pana in pranz.

Mai mult, specialistii recomanda ca fructele sa fie consumate ca o masa de sine statatoare. Deci nu servim fructele ca desert, dupa pranz si nici nu le combinam cu alte preparate.

Fructele nu se consuma in cantitate industriala. Asta e clar, pentru ca fructele contin cantitati mari de glucide si asta inseamna ca insulina noastra o sa fluctueze in mod serios daca nu reusim sa consumam fructele cu masura. Eu consum nu mai mult de 300 – 400 de grame de fructe pe zi, impartite in 2 prize. Dar asta este valabil pentru mine. Cantitatile care vi se potrivesc voua sunt cele pe care un medic nutritionist isi pune parafa.

Ce alte reguli mai respectam cand consumam fructe? Le consumam spalate, cu tot cu coaja, nu le stoarcem, nu le indepartam coaja daca este coaja comestibila. Sunt oameni care decojesc merele si perele, chiar si fructele kaki (sharon). Mai sunt oameni care mananca strugurii fara coaja si fara samburi. Evident, fiecare consuma fructele cum ii spune inima. Eu le consum integral, cu tot cu coaja si samburi. Si ideea e ca tocmai acele fibre din coaja si din samburi ne ajuta sa ne pastram un nivel al glicemiei mai redus.

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem! Va mai astept pe blog cu si mai multe idei culinare indraznete, cu sfaturi de nutritie oferite de specialisti din domeniu si cu trucuri de slabit sanatos si cu efect pe termen lung!

S-ar putea să-ți placă și...