11 alimente benefice pentru memorie si sanatatea cerebrala

Modul in care functioneaza sistemul cerebral si calitatea memoriei sunt 2 aspecte carora le acordam atentie din ce in ce mai mult. Adesea le dam atentie cand suntem in sesiune, in facultate, cand avem examene si probe importante.

Dar cred ca indiferent de varsta, memoria si sanatatea creierului ar trebui sa ne preocupe.

Iata si alimentele benefice pe care specialistii HealthLine.com ni le recomanda:

  1. Peste gras – datorita continutului de Omega 3
  2. Cafea – datorita cofeinei
  3. Afine – datorita antioxidantilor
  4. Turmeric – datorita antioxidantilor
  5. Broccoli – datorita vitaminei K si antioxidantilor
  6. Seminte de dovleac – datorita antioxidantilor si continutului de magneziu, fier, zinc, cupru
  7. Ciocolata neagra – datorita antioxidantilor
  8. Nuci – datorita vitaminei E, grasimilor sanatoase si antioxidantilor
  9. Portocale – datorita vitaminei C
  10. Oua – datorita colinei, acidului folic, vitaminei B6, B12
  11. Ceai verde – datorita cofeinei

Somon la cuptor cu broccoli. Stropiti cu putin ulei de masline si la final beti o cana de ceai verde sau o limonada 🙂 Ar putea fi masa ideala pentru sanatatea creierului si pentru memorie de elefant 🙂

Afine delicioase, zmeura, coacaze, mure, toate sunt miraculoase pentru sanatatea creierului si a sistemului digestiv.

Somon afumat atunci cand nu avem timp sa pregatim peste la cuptor sau la gratar

Nuci si seminte de dovleac pentru sanatatea sistemului nervos, sistemului digestiv si cardiovascular 🙂

Portocale, mandarine, clementine si tot soiul de citrice sanatoase 🙂

O cafea neagra, de obicei pregatita la filtru. Eu asa o prefer.

Oua fierte tari sau moi 🙂 Eu le cumpar doar de la tarani, provenite de la gaini crescute in libertate completa.

Latte turmeric: lapte de migdale + un varf de cutit de turmeric + un strop de miere 🙂

Un ceai verde lasat doar putin la infuzat 🙂 Nu trece zi fara o cana de ceai verde pentru mine!

 

 

Acestea sunt doar cateva exemple timide de alimente care ne pot ajuta sa ne mentinem sanatosi si memoria la capacitate maxima de functionare. Exista numeroase alte alimente care ar putea fi incluse in alimentia noastra, fructe si legume, verdeturi, nuci si seminte, uleiuri si grasimi sanatoase.

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...