16 superalimente pe care sa le adaugi in meniul tau saptamanal

Meniul saptamanal trebuie sa fie super variat. Nu este ok sa incepem fiecare zi la fel, cu aceleasi alimente. Este corect sa acordam organismului o paleta larga de nutrienti si acest lucru se intampla doar cand meniul zilei difera si include noi alimente benefice.

Astazi discutam despre superalimente, un concept deosebit de interesant si popular in randul nutritionistilor si persoanelor interesate sa isi mentina sanatatea organismului. Superalimentele sunt de fapt alimente functionale. Asta inseamna ca indeplinesc anumite functii importante pentru organism, dincolo de faptul ca ne hranesc, ne aduc satietate.

Iata si lista celor 16 superalimente recomandate de specialistii HealthLine.com, pe care si voi le puteti include in meniul saptamanal:

  • verdeturi diverse, in special cele cu frunze de culoare verde inchis (kale, spanac, mangold etc.)
  • fructe de padure
  • ceai verde
  • oua
  • leguminoase
  • nuci si seminte
  • kefir si iaurt
  • usturoi
  • ulei de masline
  • ghimbir
  • turmeric
  • somon
  • avocado
  • cartofi dulci
  • ciuperci
  • alge de mare

Acestea sunt cele 16 superalimente pe care specialistii ni le recomanda si pe care eu incerc sa le includ in meniu cat mai des cu putinta. Desigur, vor exista zile in care sigur bifez 2-3 din ele si zile in care pot include chiar mai multe.

Dimineata incep ziua cu o cafea mare dar putin mai tarziu, inainte de amiaza, voi bea sigur o cana de ceai verde. Iar uleiul de masline nu lipseste din meniul zilnic fiindca il folosesc in orice salata. Tot in salate includ si verdeturi. Deci 3 superalimente sigur mi le asigur. De restul vedem. Le gasim si lor un loc.

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...