Dieta sanatoasa pentru colesterol marit: 7 categorii de alimente sanatoase

Colesterolul marit este o problema de care ne lovim foarte des in familie. Nu cred ca exista familie in care sa nu existe macar cateva rude care sa aiba nivelul prea mare de colesterol. Adesea, colesterolul creste peste nivelul normal odata cu varsta, dar se intampla adesea sa avem astfel de probleme si la varste fragede, daca discutam despre obezitate sau persoane supraponderale.

Astazi discutam despre cum ar trebui sa arate dieta unei persoane cu nivel marit de colesterol:

  • cereale integrale
  • fasole si nuci, linte
  • fructe variate, consumate de preferinta in prima parte a zilei
  • legume la discretie, consumate in orice moment al zilei
  • uleiuri sanatoase, presate la rece, consumate in cantitati mici
  • peste si avocado in loc de fripturi si mezeluri
  • 2-3 linguri de fulgi de ovaz zilnic, pe post de aliment care scade colesterolul
  • citrice zilnice, minim 1/4 lamaie stoarsa in apa plata
  • fara deserturi din comert, doar deserturi de casa, cat mai dietetice si in cantitati mici
  • miscare fizica, moderata, zilnic, mers pe jos
  • apa plata, ceaiuri naturale, fara sucuri indulcite, fara alcool

Cam asa arata dieta unei persoane care sufera de colesterol marit. Nu se accepta mezeluri, fripturi grase, sunca, carnati, patiserie, croissant, prajituri de la cofetarie, unt, prajeli, margarine, oua prajite si alte alimente care cresc nivelul colesterolului in organism.

Dieta unei persoane cu nivel marit de colesterol are si un model interesant de urmat: Dieta mediteraneana. Este cea mai indicata pentru scaderea nivelului colesterolului in mod natural.

8 retete inspirate din dieta mediteraneana

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...