Lipsa somnului duce la mancat in exces

Supraalimentarea este o problema de care ne lovim foarte des. Tii o dieta super faina, bine pusa la punct, poate chiar gandita de un nutritionist. Si o tii cat poti de atent. Dar apoi o dai in bara cu o partida de golit frigiderul si mancare consumata direct din oala, cu lingura. Sau o strici inca de la primele ore ale zilei, cand te trezesti mai obosit decat te-ai bagat in pat si mananci cele mai gresite alimente.

Supraalimentarea apare pe fond de:

  • stres
  • lipsa somnului
  • carente de vitamine si minerale
  • perioade de abtinere de la mancare (ca asa vor unii sa slabeasca…)
  • dezechilibre hormonale

Desigur, mai sunt si alte cauze care ne duc la supraalimentare. Problema este ca iti dai singur in cap si iti pui singur piedica daca nu constientizezi unde gresesti. Adica sa identifici cauzele care ar putea sa te tina in loc sau chiar sa te dea in jos.

Ai planuri sa reintri in blugii din facultate si iti dai seama ca in loc sa te duci catre obiectivele tale, te indepartezi. E si normal. Stresul ingrasa, lipsa somnului ingrasa, perioadele in care nu mananci nimic ca sa slabesti, ingrasa si ele.

In viata, nu doar in nutritie, orice exces si orice exagerare fac doar rau. Deci mergeti inainte cu masura si bun simt. Rezultatele se vad atunci cand avem mese complete, farfurii bine gandite, planuri alimentare rationale.

Cum actioneaza lipsa somnului de calitate sau somnul insuficient in viata noastra?
Lipsa somnului te face sa fii morocanos, te intelegi greu cu cei din jur, nu ai chef de nimic si lipsa energiei este cel mai enervant lucru. Asa ca din instinct te vei indrepta catre sucuri carbogazoase, prajituri, batoane de ciocolata si alte mancaruri hipercalorice, eventual si cu indice glicemic inalt. Asta inseamna bomba calorica si presiune pusa pe pancreas, ficat si rinichi.

Concluzia: Asigurati-va un minim de 7-8 ore de somn pe noapte, ideal de la 22:00. Incercati sa nu mancati nimic greu de digerat seara ca sa va odihniti bine. Cu aceasta simpla decizie luata in viata voastra, veti reusi sa va atingeti obiectivele de slabire mai usor si mai eficient. Setati-va alarma pentru aceste 7-8 ore de somn si propuneti-va sa va odihniti. Cu acest gand in minte veti reusi sa va setati mintea sa se detaseze de orice problema, de stres si griji.

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...