Mancare asiatica delicioasa: Salata cu tofu, morcov si sos de soia

Mancarea asiatica este pentru multi oameni ceva nou si interesant. Eu am descoperit mancarea asiatica prima data pe la 16 ani. Am mancat in Dragonul Rosu, la un restaurant asiatic super popular in randul celor care lucrau la magazinele din Dragon. Eram acolo pentru diverse cumparaturi si m-am oprit la un restaurant chinezesc. Eram singura romanca intre toti cei aflati la mese. Am mancat cea mai buna supa din lume si un alt fel principal excelent. Am mancat si mi-am dat seama ca exista o cu totul alta lume culinara, una pe care nu o cunosteam absolut deloc.

Imaginati-va ca am mancat atunci pentru prima data alge, ghimbir, daikon si lemongrass. Nici nu stiam ce sunt, daramita sa le disting aroma.

Astazi gatesc eu mancare asiatica la mine acasa, cu ingrediente folosite in bucataria asiatica. Evident ca mi-a luat ceva timp sa invat ingredientele si retetele. Azi pot sa spun ca jonglez cu ele dupa bunul plac. Si vreau sa va spun ca iubesc mancarea asiatica la fel de mult ca mancarea cu specific romanesc. Uneori chiar mai mult.

 

Salata mea de azi are nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • tofu clasic sau afumat
  • varza creata sau salata verde sau salata iceberg sau varza chinezeasca sau kale
  • morcov proaspat dat pe razatoare
  • 2 linguri sos de soia
  • 1 lingura sos dulce-acrisor
  • 1/4 lingurita de pudra de ghimbir sau cateva cubulete de ghimbir proaspat decojit si tocat microscopic
  • 1 lingura de otet
  • 1 lingura de ulei de floarea soarelui presat la rece sau orice alt ulei aveti.

Eu am ulei de floarea soarelui presat la rece (costa cam 10 lei litrul) pe care il pastrez doar pentru salate. Imi ajunge mai mult de 3 luni. Adica merita din plin banii. Este cea mai buna investitie pentru cine iubeste salatele si vrea sa le dea gust. Acest ulei super bun se poate adauga si in supe/ciorbe/tocanite si alte mancaruri la final, dupa ce ati stins focul. Nu mai puneti ulei cand fierbe mancarea, ci la final. Aroma se pastreaza, antioxidantii se pastreaza si veti folosi mai putin ulei, adica mai putine calorii.

Revenind la mancarea noastra de azi, salata asiatica preparata este pur si simplu delicioasa. Nu mai aveti nevoie de sare fiindca aveti destula sare in sosul de soia. Eu las salata sa stea putin inainte sa o mananc fiindca vreau sa se inmoaie varza si morcovul. Vor prinde aroma de soia si de ghimbir si asta inseamna ca vor fi de o mie de ori mai delicioase ca inainte.

Sper sa va placa si sa va inspire! Este o mancare sanatoasa, simpla, cat se poate de rapid de pregatit! Mancarea asiatica este mancare sanatoasa si in cea mai mare parte este compusa din retete vegetariene sanatoase si frugale. Se pregatesc usor de tot, mult mai rapid decat va imaginati. Unele supe asiatice se pregatesc in 15 minute. Focul este puternic, legumele se soteaza la foc iute si apoi se adauga apa clocotita si diverse condimente naturale care dau gust si aroma.

Multa sanatate si spor la retete sanatoase!

S-ar putea să-ți placă și...