36 de alimente sanatoase pe care sa le ai mereu in bucatarie

Bucataria este locul in care iti decizi o mare parte din viata. Suna ca o afirmatie usor exagerata dar adevarul este ca in bucatarie ne decidem silueta, nivelul de energie de care dispunem pe parcursul zilei, pana si tonusul emotional – psihologic. Good food – good mood, o regula pe care foarte multi medici si nutritionisti o confirma ca fiind super adevarata. Cu alte cuvinte, daca te hranesti bine, vei avea un tonus psiho-emotional bun. Fiindca mancarea are mai multe functii decat sa ne taie satietatea.

Asa ca punem accent pe hrana sanatoasa, pe alimentatie integrala, pe diete echilibrate si pe moderatie in tot ce facem, inclusiv in cum gatim si cum ne alimentam.

Iata cele 36 de alimente sanatoase pe care specialistii in nutritie ne recomanda sa le avem in bucatarie:

  • nuci de tot felul: clasice, caju, pecan, migdale, braziliene, alune de padure, arahide samd
  • legume proaspete si radacinoase (rezista mult timp)
  • verdeturi proaspete diverse
  • condimente naturale: curry, boia, chili samd.
  • legume congelate
  • fructe proaspete
  • fructe congelate (pentru smoothie-uri)
  • fructe deshidratate: goji, curmale, stafide, agrise, afine, visine, prune samd
  • ciocolata neagra si cacao pudra (pentru antioxidanti)
  • uleiuri sanatoase, virgine, extravirgine, presate la rece
  • iaurturi slabe sau grase, clasice sau vegetale
  • linte rosie si verde
  • naut
  • fasole alba si rosie, pestrita
  • cereale integrale
  • paste din grau dur
  • fulgi de quinoa si quinoa
  • fulgi de hrisca si hrisca
  • fulgi de mei si mei
  • otet din cidru de mere si otet balsamic
  • lamai pentru salate si sosuri
  • ceapa
  • usturoi
  • ghimbir pentru limonade si mancaruri
  • oua
  • muraturi diverse
  • sos de soia si pasta Miso (pentru probiotice)
  • rosii pasate, pasta de tomate, sos de rosii, bulion
  • orez integral, basmati, brun, salbatic, alb
  • avocado (pentru grasimi sanatoase)
  • seminte de in
  • seminte de chia
  • seminte de floarea soarelui
  • verdeturi aromatice uscate: cimbru, oregano, busuioc, maghiran samd.
  • piper (pentru antioxidanti)
  • fulgi de ovaz

Acestea sunt doar 36 dintre cele mai sanatoase si hranitoare alimente pe care le putem avea in bucatarie, in frigider sau in camara. Sunt alimente de baza si majoritatea pot fi cumparate in cantitati mai mari, pentru provizii, mai ales acum, in perioadele in care vrem sa iesim din casa cat mai putin posibil.

Sanatate maxima va doresc si mult succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...