Mancare asiatica delicioasa: Supa Miso cu tofu afumat si lemongrass

Supa Miso este una dintre cele mai gustoase supe din lume. Si sunt o persoana care adora supele si ciorbele, deci nu sunt vreo amatoare. Supa Miso este pur si simplu minunata pentru ca aduce impreuna cateva ingrediente extrem de gustoase, foarte sanatoase, bogate in umami, o savoare greu de depasit.

Miso este denumirea pastei de soia fermentata. Pasta de soia fermentata se numeste pasta Miso si se gaseste la numeroase magazine cu specific asiatic. Este de origine japoneza si se adauga in supe, in sosuri, in legume trase la tigaie si nu numai.

Cel mai faimos mod de a folosi pasta Miso este pentru a pregati supa Miso.

Pentru supa Miso aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • morcov 1
  • telina 1
  • pastarnac 1
  • radacina de patrunjel 1
  • ceapa intreaga 1
  • alge bine spalate, clatite, hidratate 2
  • ciuperci tocate marunt 2
  • varza creata/ kale/ salata verde/ bok choy 2
  • pasta Miso 3
  • sos de soia 3
  • ghimbir 3
  • lemongrass (lamaita) 3
  • tofu afumat tocat cubulete 3
  • optional taitei de orez sau soba (de hrisca) 3

Lemongrass sau lamaita – se gaseste in stare proaspata dar si uscata.

Ingredientele se fierb impreuna, in ordinea urmatoare: toate ingredientele de la numarul 1. Dupa 20 de minute adaugam ingredientele de la numarul 2. Dupa inca 20 de minute adaugam ingredientele de la numarul 3 si stingem focul imediat. Varza creata/ kale/ salata verde/ bok choy se va inmuia perfect.

Legumele se fierb intregi si se scot la final sau se toaca si se pun in castron, cand serviti supa. Fiecare face cum doreste. Eu am momente in care fierb legumele intregi si apoi le scot. Asta se intampla cand vreau supa Miso limpede.

Focul sa fie mic, foarte mic. Nu vrem clocot. Vrem fierbere lenta.

Serviti cu suc de limeta sau simplu. Eu vreau sa simt gustul de soia si de ghimbir, combinatia care cred ca vindeca inclusiv probleme emotionale, nu doar digestive.

Pasta Miso este o sursa inestimabila de probiotice pretioase iar supa Miso este sursa de probiotice si de prebiotice. Asta inseamna ca este bogata in micronutrienti care hranesc bacteriile bune de la nivelul digestiv – intestinal.

Sper sa o incercati si sa va placa. Este o supa absolut minunata!

S-ar putea să-ți placă și...