Broccoli pentru scaderea colesterolului: 5 retete simple cu broccoli sanatos

Broccoli ramane una dintre cele mai sanatoase legume din familia cruciferelor. Va amintesc faptul ca in familia cruciferelor regasim legume precum: conopida, rucola, varza, varza de Bruxelles, kale, broccoli, ridichi si nu numai.

Pentru mine, broccoli este in meniu macar o data pe saptamana si atunci mananc in jur de 200-300 de grame minim. Dar eu sunt obisnuita cu broccoli in alimentatia mea. Pentru incepatori, recomand 2-3 buchetele de broccoli aruncate in salata sau in paste cu sos de rosii. O sa inceapa sa va placa si apoi veti manca din ce in ce mai mult.

Iata cele 5 retete sanatoase in care eu adaug broccoli, pentru scaderea colesterolului, pentru mentinerea unui nivel optim al glicemiei, pentru sanatatea sistemului digestiv si nu numai:

Salata calda de broccoli oparit timp de 3 minute in apa clocotita, naut fiert, morcov proaspat, patrunjel, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Broccoli oparit in apa clocotita timp de 3-7 minute si servit cu ulei de masline, mujdei, iaurt vegetal sau clasic, sos de maioneza sau sos dulce-acrisor (asiatic). Eu pregatesc o oala mare de broccoli si o pun pe orice masa festiva. Vreau sa va spun ca toata lumea serveste broccoli. Este pur si simplu tentant sa il pui pe orice farfurie fiindca da valoare nutritiva mare.

Supa crema de broccoli. Adaug legume diverse si radacinoase (ardei, cartofi, morcovi, telina, pastarnac, patrunjel, dovlecei) si broccoli spre final. Apoi blenduiesc cand supa este aproape rece fiindca blenderul meu vertical nu este 100% din inox. Are invelis de plastic. In fine. Tot atunci adaug si ulei de masline, suc de lamaie, sare si piper. Vreau sa nu omor toti antioxidantii cu temperaturi ridicate.

Orez cu sos de soia, salata de sfecla rosie fiarta, broccoli tras la tigaie in ulei virgin de floarea soarelui. In orez adaug si sos dulce acrisor + 5 Chinese Spices (5 condimente chinezesti: anason, cuisoare, piper, fenicul, scortisoara). Acest condiment da un gust specific asiatic pe care eu il adooooor.

Paste fierte al dente si trase la tigaie cu rosii cherry + broccoli. Adaugati ulei de masline, sare, piper, ardei iute, verdeturi aromatice diverse (cimbru, oregano, busuioc samd.). 5 minute de sfaraiala si veti obtine o masa sanatoasa si delicioasa. Este una dintre cele mai sanatoase retete cu broccoli din cate cunosc. Folosesc paste din grau dur, in 3 culori, colorate natural cu spanac si pasta de rosii 🙂

Acestea sunt cele 5 retete simple cu broccoli sanatos. Va invit sa le personalizati dupa bunul plac. Includeti toate ingredientele care va plac, sosuri exotice, usturoi, sare de mare, verdeturi aromatice, piper, ardei iute, ghimbir, pasta  Miso (soia fermentata) si orice altceva doriti. Broccoli nu este cel mai delicios aliment din lume dar noi stim cum sa il facem mai apetisant, desigur!

Sanatate maxima si succes la retete delicioase cu broccoli si nu numai!

S-ar putea să-ți placă și...