Sfaturi de legislatia muncii: Nu acceptati demisii verbale, nici concedieri verbale

Nu exista demisie transmisa prin viu grai, dragii mei. Nici concedierile nu trebuie sa fie transmise verbal. Legislatia muncii este destul de clara pentru toata lumea, mai ales daca avem bunavointa sa ii citim legile care o compun si o explica.

Orice decizie de concediere trebuie sa fie scrisa si transmisa salariatului. Nu ii spunem de pe holul biroului ca este concediat si poate sa isi stranga documentele, sa plece unde vede cu ochii 🙂 Si nici angajatorii nu trebuie instiintati exclusiv verbal ca ne dam demisia. Deci nu strigati de pe partea cealalta a strazii catre angajator ca de maine are nevoie de un om nou. Demisia se va redacta pe hartie, cu pix, stilou, gasiti o carioca 🙂

Documentele ce tin de raporturile de munca dintre salariat si angajator trebuie sa fie tratate cu maxima seriozitate. Si concedierile, si demisiile trebuie sa imbrace forma scrisa si sa respecte anumite conditii. Acestea sunt regulile de legislatia muncii.

Asa cum angajatorul trebuie sa acorde preaviz in anumite conditii, la fel si angajatul trebuie sa isi respecte obligatiile, nu doar sa isi ceara drepturile. Relatia de munca presupune anumite drepturi si obligatii si cel mai usor le putem cunoaste daca studiem macar Codul muncii pentru inceput.

Demisia trebuie formulata in scris, altfel, exprimata in forma verbala, nu produce efecte. Asta inseamna ca angajatorul poate interpreta ca nu va prezentati la locul munca si va poate ponta ca absent nemotivat. In timp, va poate concedia disciplinar, pentru absente nemotivate multiple. Cat de mult conteaza o concediere disciplinara? Aici nu va pot spune. Este o chestiune subiectiva. Fiecare stie cat de mult conteaza faptul ca i-a incetat contractul de munca prin decizie de concediere disciplinara sau prin demisie 🙂

Si nu vreau sa va mai sperii si cu faptul ca angajatorul are posibilitatea, in anumite conditii si respectand anumite cerinte, sa isi dea in judecata salariatul pentru ca lipseste nemotivat si ii pune in pericol contracte aflate in desfasurare, relatii cu beneficiari samd. Absenta unui salariat important poate pune in pericol buna desfasurare a lucrurilor intr-un departament intreg sau intr-o ditamai compania. Deci mare grija cum va incheiati relatiile de munca, ca sa fiti linistiti si sa lasati intotdeauna loc de buna ziua 🙂

Va salut cu drag si promit sa va mai bombardez cu sfaturi de legislatia muncii!

S-ar putea să-ți placă și...