Cele mai bune surse vegetale de proteine curate: 9 alimente sanatoase

Ne intereseaza cantitatea de proteine pe care ne-o luam din alimente pentru ca de acest procent depinde si viteza cu care slabim si cu care ne regeneram organismul. Proteinele de calitatea cea mai buna, cu toate ca nu au toti aminoacizii inclusi in mod integral, sunt de origine vegetala. Asta inseamna ca nu vom gasi toti aminoacizii necesari intr-o singura sursa vegetala dar putem sa le combinam intre ele pentru a ne forma tot lantul de aminoacizi.

Iata cele 9 surse de proteine vegetale, preferatele mele, cu tot cu procentul de proteine pe care il contin:

  1. Quinoa – 15% proteine
  2. Seminte de chia – 15% proteine
  3. Seminte de canepa – 15% proteine
  4. Fasole – 20% proteine
  5. Soia – 30% proteine
  6. Nuci – 25% proteine
  7. Naut – 20% proteine
  8. Ovaz – 15% proteine
  9. Migdale – 20% proteine

Acestea sunt cele 9 surse vegetale de proteine pe care le folosim cat mai des, in combinatii inedite. Eu consum fulgi de ovaz cu migdale, seminte de chia si quinoa impreuna, naut cu fasole in acelasi bol de humus si nu numai. Combinand proteinele vegetale intre ele vom obtine toti aminoacizii de care avem nevoie.

Alte combinatii de surse vegetale de proteine care merg de minune:

  • paine cu fasole
  • paste cu fasole
  • orez cu linte
  • paste cu nuci
  • humus cu paine
  • orez cu soia

Si nu numai. Combinatiile de proteine vegetale sunt o idee minunata insa nu v-as recomanda sa exagerati si sa faceti un carnaval de alimente. Cu masura, dragilor!

Sanatate si mult succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...