Top 12 alimente care scad sau regleaza nivelul glicemiei

Scaderea nivelului glicemiei reprezinta un aspect important pentru multi dintre noi. Pentru restul, reglarea nivelului glicemiei este esentiala. Nu toti suferim de diabet si probabil ca vom reusi sa ne ferim de aceasta boala insa doar daca ne alimentam corespunzator, daca ne odihnim suficient si daca avem grija de sanatatea noastra.

Astazi va prezint cateva informatii esentiale despre alimentele care ne ajuta sa ne reglam nivelul glicemiei:

  • Borccoli si germeni de broccoli
  • Fructe de mare
  • Dovleac placintar si seminte de dovleac
  • Nuci si unt de nuci
  • Bame
  • Seminte de in
  • Fasole si linte
  • Kimchi si varza murata
  • Seminte de chia
  • Kale
  • Fructe de padure
  • Avocado
  • Ovaz si fulgi de ovaz
  • Citrice
  • Iaurt si kefir
  • Oua
  • Mere

Acestea sunt cele mai importante 12 alimente care ne ajuta sa ne reducem nivelul glicemiei sau sa il stabilizam. Sunt alimente bogate in nutrienti, in fibre, grasimi sanatoase, vitamine, minerale, antioxidanti. Sunt alimente integrale, nu procesate, asa ca ajuta extrem de mult intr-un program de alimentatie sanatoasa.

Aceste alimente sunt recomandate si pentru persoanele care se incadreaza in categoria de pre-diabet dar si pentru cei care vor sa nu ajunga niciodata in pozitia de a fi suspecti de imbolnavire din cauza diabetului.

Diabetul este o boala serioasa, cu implicatii negative considerabile. Se poate trai si cu diabet dar se poate trai foarte bine si fara sa se puna vreodata problema de a intra in categoria celor care se lupta cu aceasta boala sau sunt in risc major de a fi diagnosticati cu diabet.

Cateva sfaturi care ne ajuta sa ne imbunatatim sensibilitatea la insulina:

  • somn de calitate si mai multa odihna
  • eliminam stresul din viata noastra
  • mai multa miscare fizica, ideal in natura
  • slabire pana la o greutate ideala 🙂
  • consumam mai multe fibre solubile
  • consumam mai multe fructe si legume colorate 🙂
  • adaugam ierburi aromatice si condimente naturale in dieta
  • folosim scortisoara, cu moderatie, nu in exces
  • bem macar o cana de ceai verde zilnic
  • consumam otet din cidru de mere
  • consumam carbohidratii in cantitate mai mica
  • evitam grasimile trans
  • nu mai consumam zahar si alimente bogate in zahar
  • includem suplimente adecvate, la sfatul medicului 🙂 alaturi de alimentatie sanatoasa

Cateva alimente care ne ajuta sa controlam diabetul:

  • peste gres, precum somonul, sardinele, heringul si chiar macroul
  • verdeturi diverse
  • avocado
  • oua
  • seminte de chia
  • fasole
  • iaurt grecesc
  • nuci diverse
  • broccoli
  • ulei de masline extravirgin
  • seminte de in
  • capsuni
  • usturoi

Si acestea sunt alimente exceptionale pentru managementul diabetului si chiar si pentru prevenirea instalarii acestei boli. Sunt alimente integrale, pe care le gasim in orice piata de legume-fructe-verdeturi. Consider ca sunt mult mai ieftine decat mancarea procesata si mersul la fast-food. Deci, curaj! Faceti-va lista de cumparaturi si mergeti sa va faceti provizii de alimente sanatoase, pe care sa le folositi in retete sanatoase si delicioase 🙂

Surse:

https://www.healthline.com/nutrition/foods-to-lower-blood-sugar

https://www.healthline.com/nutrition/improve-insulin-sensitivity

https://www.healthline.com/nutrition/16-best-foods-for-diabetics

S-ar putea să-ți placă și...