Slabeste cu o salata pe zi: 12 retete sanatoase si simple

Slabeste sanatos, natural, gradual, fara exces de zel. Fiindca atunci cand mergi la extreme de obicei rezultatele nu dureaza, pot veni la pachet cu diverse efecte adverse si s-ar putea sa ai parte de efect de boomerang. Efectul de boomerang inseamna ca pui inapoi kilogramele date jos si s-ar putea sa ai parte si de un bonus…

Articolul de azi va propune sa consumati minim o salata pe zi, alaturi de toate celelalte preparate culinare care va plac. O salata este necesara, indiferent de cate mese principale avem, indiferent de gustari. Salata hidrateaza, are alimente bogate in apa, aduce aport mare de fibre si antioxidanti. Asa ca includem o salata pe zi, in orice meniu stim ca vom avea. Alaturi de salate recomand si o supa pe zi, o tocanita de legume, un gratar de legume, un smoothie, o limonada naturala, o cana de ceai, un smoothie cu verdeturi, o portie de amidinoase (orez, cartofi, paste) si macar o mana mica de nuci si seminte 🙂 Asa vom avea un meniu complet, cu de toate iar salatele vor fi cireasa de pe tort cand vine vorba de alimentatie sanatoasa si slabit sanatos <3

Asa cum bine stiti, recomandarea tuturor nutritionistilor este sa slabim sanatos si natural, 1-2 kg pe luna, chiar si mai mult daca medicul nutritionist isi da ok-ul. Slabim incet si sigur 🙂

Eu aleg sa slabesc sanatos cu mancare. Adica prin mancare. Nu ma intereseaza ideea de infometare fiindca este o metoda nesanatoasa de slabit. Evident ca sunt de acord cu micsorarea portiilor, dar nu cu perioade in care te infometezi aiurea ca mai apoi sa dai iama in frigider si sa mananci cat pentru 2 mese de Craciun.

Organismul are nevoie de flux liniar, nu de bombe atomice, socuri si extreme.

Recomandarea mea este sa apelati la mai multe preparate hidratante si la mai putine preparate concentrate. Preparatele hidratante sunt compuse din legume, verdeturi, salate, alimente bogate in apa. Automat, aceste alimente au si vitamine, minerale, fibre, antioxidanti. Asta inseamna ca tin de foame, dau organismului nutrienti, dau energie si vitalitate si spala organismul de toxine. Este combinatia cea mai buna pentru a slabi sanatos.

Asa ca va propun 12 salate sanatoase pe care sa le incorporati in dieta voastra, 12 retete vegetariene sanatoase, idei simple si pe care va invit sa le personalizati dupa bunul plac. Adaugati ce ingrediente stiti ca va plac si va fac bine.

Cele 12 salate sanatoase pe care vi le recomand azi:

Salata tabbouleh: bulgur sau cous cous, patrunjel, rosii, ceapa, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata de rosii, castraveti, ceapa rosie, ardei gras, feta, masline, ulei de masline, suc de limeta, sare si piper. Este o super salata, bogata in proteine si fibre.

Salata orientala: cartofi fierti, castraveti murati, masline, ardei kapia, ceapa, ulei de masline, sare si piper, putin otet. Este o salata satioasa, hranitoare, extrem de gustoasa.

Salata de andive, varza creata sau varza kale, morcov, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata de ton cu avocado, ceapa rosie, sare, piper, suc de lamaie, busuioc verde. Serviti alaturi de paine graham sau paine integrala.

Salata greceasca de rosii, ardei gras, castraveti, ceapa, avocado, verdeturi aromatice uscate, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata de kale cu salata verde, nuci, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata de varza alba, varza rosie, patrunjel, busuioc, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata mediteraneana de rosii, masline verzi si masline negre, ceapa rosie, paine cu masline, busuioc verde, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata de ton cu iaurt grecesc, sare, piper, ulei de masline, ceapa rosie, morcov. Serviti pe felii de paine integrala sau pe frunze de salata verde.

Salata de ardei gras in 3 culori, zucchini, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Salata de fenicul, andive, ardei gras, broccoli, ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie. Folositi broccoli putin fiert/ oparit in apa clocotita, cu putina sare.

Sper sa va placa aceste salate super sanatoase si super satioase. Ne aduc aport mare de vitamine, minerale, antioxidanti. Contin si foarte multe fibre, asa ca aceste salate sunt recomandate si pentru atunci cand vreti sa slabiti cu mancare sanatoasa, care tine de foame mult timp. Eu intotdeauna am fost adepta unui program de alimentatie care va imi tina stomacul ocupat cu mancare buna, ca sa nu fiu nevoita sa mananc prostii. Daca te-ai saturat cu mancare sanatoasa, nu mai sunt sanse sa pui mana pe vreo prostie hipercalorica.

Va pup si va doresc multa sanatate!

S-ar putea să-ți placă și...