Nutritie simplificata: Cum putem creste cantitatea de fibre consumate zilnic?

Subiectul nutritie este unul de maxima importanta pentru noi toti, indiferent ca avem obiective de slabire, de mentinere sau de crestere a greutatii. Alimentatia sanatoasa reprezinta o prioritate pentru toata lumea, indiferent de varsta si de activitatea fizica depusa zilnic.

Azi discutam despre fibre, pentru ca fibrele ajuta si la reglarea tranzitului, la normalizarea colesterolului, la mentinerea unui nivel optim al glicemiei si la sanatatea sistemului digestiv la modul general. Fibrele sunt legate de studii despre cancer, obezitate, microflora bacteriana, constipatie, boli de colon si nu numai.

Azi va povestesc pe scurt cum putem sa crestem in mod natural cantitatea de fibre consumate zilnic, in cateva sfaturi esentiale:

  1. Respectati regula „O salata pe zi”, indiferent de ce salata aveti in meniu, oricat de mica ar fi ea 🙂 Legumele si verdeturile sunt cele mai bogate in fibre.
  2. Respectati regula „O supa/ciorba pe zi” pentru ca astfel va asigurati aproape 25% din necesarul zilnic de fibre. Nu e rau deloc. Iar supa este super satioasa, foarte sanatoasa si are putine calorii. Este alimentul cel mai bun in dietele de slabire.
  3. Consumati zilnic macar 1 aliment bogat in fibre: seminte de chia, seminte de in, avocado, mere, pere, banane, zmeura, afine, smochine, cartofi dulci, morcovi, portocale etc.
  4. Evitati alimentele procesate pentru ca nu au fibre mai deloc.
  5. Reduceti aportul de lactate si de proteine animale pentru ca nu au fibre absolut deloc.
  6. Reduceti aportul de dulciuri din comert pentru ca nici ele nu au fibre prea multe.
  7. Consumati zilnic leguminoase, nuci, seminte in locul gustarilor obisnuite. 2-3 nuci sau 5-6 migdale sau 2-3 linguri de linte fiarta pot fi gustari minunate si sunt super bogate in fibre.

Eliminand prajelile, fast-food-ul, dulciurile si alimentele procesate, dati voie organismului sa se hraneasca cu altceva. Iar acel altceva este compus din legume, fructe, nuci si seminte, verdeturi si leguminoase. Toate sunt bogate in fibre sanatoase.

Un sfat important pe care eu il respect este sa folosesc o aplicatie care ma ajuta sa imi numar caloriile si in acelasi timp sa tin socoteala fibrelor pe care le consum zilnic. Cronometer.com este un exemplu minunat de aplicatie gratuita pe care o puteti folosi cu incredere pentru a va numara fibrele. Introduc in aplicatie alimentele pe care le consum si automat aplicatia imi fac calcul la fibre, proteine, carbohidrati, grasimi. Asa vad si eu cum m-am comportat in acea zi si imi arata viitorul, adica felul in care o sa arate cantarul peste cateva zile :))

Va salut cu drag si va doresc multa sanatate!

 

Tehnician Nutritionist | Licentiata in Jurnalism si Stiintele Comunicarii | Formator Autorizat | Blogger si Copywriter | Fotograf

S-ar putea să-ți placă și...