12 cele mai puternice alimente impotriva inflamatiei in organism

Nu doar ca sunt puternice in lupta impotriva inflamatiei, dar aceste alimente sanatoase previn inflamatia. Proprietatile lor antiinflamatorii sunt reliefate in cadrul studiilor efectuate de specialisti din domeniu. Acesta este si motivul pentru care aceste alimente sanatoase apar mereu in dietele si meniurile pregatite de nutritionisti si medici specialisti.

Iata care sunt cele mai puternice alimente care lupta impotriva inflamatiei in organism conform specialistilor:

  1. Fructe de padure: capsuni, mure, zmeura, afine
  2. Peste gras: somon, sardine, hering, macrou, ansoa
  3. Broccoli
  4. Avocado
  5. Ceai verde
  6. Ardei gras
  7. Ciuperci
  8. Struguri
  9. Turmeric
  10. Ulei de masline extravirgin
  11. Ciocolata neagra si cacao
  12. Rosii
  13. Cirese 🙂

Somonul si broccoli-ul impreuna cu putin ulei de masline ofera protectie impotriva inflamatiei in organism.

Rosiile sunt si ele alimente bogate in compusi ce lupta impotriva inflamatiei in organism.

Ciupercile au si ele proprietati anti-inflamatorii si reprezinta o minunata sursa de proteine de origine vegetala.

O cana de ceai verde poate ajuta foarte mult la slabit dar si in cazul celor care au probleme inflamatorii.

Broccoli ramane pentru mine un aliment esential in bucatarie, un ingredient pe care incerc sa il introduc in meniul saptamanal macar o data 🙂

Aceasta este lista de alimente care au potential maxim de lupta impotriva inflamatiei si de prevenire a inflamatiei in organism. Sunt alimente anti-inflamatoare, care pot combate aceasta problema medicala cu care multi oameni se lupta.

Alimentele cu potential anti-inflamator sunt bogate in vitamine, minerale si mai ales in antioxidanti pretiosi. Multi dintre noi iau antioxidanti din suplimente insa adevarul este ca cei mai multi se gasesc in alimente naturale, integrale. Ii gasim pe toti in hrana sanatoasa.

Antociani, catechine, licopen, vitamina C, potasiu, flavonoizi, curcumina, resveratrol, seleniu, cupru, quercitina si multi alti compusi benefici se gasesc in alimentele sanatoase pe care le putem avea pe lista de cumparaturi 🙂

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

Sursa: https://www.healthline.com/nutrition/13-anti-inflammatory-foods

 

Tehnician Nutritionist | Licentiata in Jurnalism si Stiintele Comunicarii | Formator Autorizat | Blogger si Copywriter | Fotograf

S-ar putea să-ți placă și...