Lista de alimente sanatoase: 12 alimente bogate in magneziu

Ne plac alimentele care fac mai mult decat sa ne sature foamea 🙂 Ei bine, aceste alimente au o denumire specifica: alimente functionale sau superalimente. Asta inseamna ca indeplinesc anumite functii in organismul nostru, pe langa faptul ca ne satura si ne potolesc foamea. 

Astazi va ofer lista mea de alimente bogate in mod natural in magneziu. Stiu ca toata lumea este constienta de importanta magneziului si mai ales in combinatie cu vitamina B6 pentru confortul emotional si starea de bine zilnica. Asa ca haideti sa aflam si care sunt alimentele bogate in mod natural in acest mineral deosebit de pretios, magneziu:

  1. Ciocolata neagra
  2. Banane
  3. Avocado
  4. Nuci variate
  5. Leguminoase
  6. Tofu
  7. Seminte de in, seminte de Chia, seminte de dovleac
  8. Grau, ovaz, orz, cereale integrale
  9. Somon, macrou si alte tipuri de peste gras
  10. Spanac, kale, salata verde si alte verdeturi 
  11. Migdale
  12. Hrisca si quinoa

Mai jos aveti o mica bomba de magneziu: lipie integrala de grau + ciocolata + banane rondele = 3 alimente bogate in magneziu, in aceeasi gustare. Rulati frumos si veti obtine o minunata clatita pe care o puteti consuma la desert sau ca gustare. 

Avocado este bogat in magneziu si reprezinta o sursa excelenta de grasimi sanatoase si de fibre care pot ajuta la reglarea tranzitului. 

O combinatie minunata de alimente bogate in magneziu: spanac + avocado intr-o salata colorata si plina de antioxidanti. 

Semintele de chia sunt si ele bogate in magneziu si se consuma oricand, la orice ora. Doar le inmuiati in apa suficienta, le adaugati putina miere sau o lingura de gem si se transforma intr-un desert gustos, o budinca gata in 5 minute. 

Magneziul ofera numeroase beneficii pentru sanatatea noastra, printre care amintim si urmatoarele:

  • este implicat in numeroase procese si reactii biochimice din organism, ceea ce inseamna ca o carenta de magneziu poate duce in mod direct sau indirect la anumite disfunctii 
  • poate ajuta la prevenirea migrenelor si poate ajuta la prevenirea starilor de disconfort
  • poate avea efect anti-inflamator
  • poate reduce tensiunea arteriala
  • poate oferi beneficii pentru pacientii cu diabet de tip 2 si poate reduce rezistenta la insulina

Negresa cu banane este o sursa naturala de magneziu. Tocati si cateva nuci in compozitia de negresa si deja aveti o sursa bogata de magneziu pretios. 

Magneziul este deosebit de important pentru buna functionare a organismului nostru. Si ar fi pacat sa il luam doar din suplimente cat timp exista atat de multe legume, verdeturi, fructe si alte tipuri de alimente in care putem sa gasim cantitati considerabile de magneziu natural. 

Promit sa mai revin cu articole despre mineralele si vitaminele de care organismul nostru are nevoie, sub forma de lista cu alimente bogate in acestea. Cred ca o alimentatie naturala este raspunsul cel mai bun pentru o viata lunga, frumoasa, cu un nivel mare de energie si cu multa energie pozitiva 🙂 

Sursa: Healthline.com 

 

Tehnician Nutritionist | Licentiata in Jurnalism si Stiintele Comunicarii | Formator Autorizat | Blogger si Copywriter | Fotograf

S-ar putea să-ți placă și...