Topul celor mai bune diete in 2021: 6 diete sanatoase si simplu de tinut

Cele mai sanatoase diete sunt si cele mai echilibrate. Desigur, acolo unde la un moment dat s-a produs un dezechilibru, este corect sa creezi un alt dezechilibru temporar ca sa poti atenua efectele produse deja in organism. Este si ideea pe care se bazeaza dietele low-carb si dieta ketogenica. Acestea reduc la nivel minim nivelul de carbohidrati tocmai pentru ca la un moment dat s-a exagerat pe aceasta directie. Iar slabirea sanatoasa are nevoie uneori de anumiti macronutrienti crescuti si altii redusi.

Iata care sunt, dupa mine si opinia mea personala, cele mai sanatoase diete pe care le-as tine si le-as recomanda familiei mele:

Dieta mediteraneana – cu accent pe ulei de masline, legume, verdeturi, nuci si seminte, peste, fructe, cereale integrale. Imaginati-va mancarea din Grecia si din Italia, Spania samd. si veti realiza exact ce inseamna dieta mediteraneana. Studiile arata ca este in topul celor mai sanatoase diete din lume. Este si dieta mea preferata.

Include legume, leguminoase, nuci si seminte, multe verdeturi proaspete si uscate, fucte de tot felul, citrice, branzeturi diverse, iaurt, peste si fructe de mare, ulei de masline, vin rosu 🙂 Este o dieta super gustoasa si usor de tinut.

Dieta ovo-lacto-pesco-vegetariana – se consuma legume, verdeturi diverse, fructe, nuci, seminte, uleiuri de calitate + peste, oua si lactate. Este un fel de dieta mediteraneana, daca ma intrebati pe mine dar este tot timpul asezata separat fata de dieta mediteraneana. Este dieta pe care eu o tin si o recomand tuturor.

Dieta cu indice glicemic redus – este o super geniala dieta, daca ma intrebati pe mine. Este creatia lui Michel Montignac si este pur si simplu divina. Exclude alimentele care au indice glicemic mare. Exista liste cu alimente si scorul lor glicemic si in functie de aceste liste veti realiza ce puteti manca si ce nu. Practic, doar scoateti din meniul zilnic alimentele cu indice glicemic mare (exemplu: zahar, miere, fructe prea dulci, compoturi samd.) si cu restul ingredientelor va formati mese principale si gustari.

Dieta low carb – Este o alta dieta sanatoasa si seamana mult cu dieta cu indice glicemic redus. Atat doar ca in dieta aceasta se consuma putini carbohidrati. In dieta cu indice glicemic redus putem sa consumam mai multi carbohidrati, doar sa fie din categoria potrivita. Dieta low carb este genul de dieta in care gasesti mese precum: somon cu sparanghel cu sos de mustar, ciuperci la gratar cu salata de rucola, friptura de pui cu fenicul, frigarui de curcan cu salata de spanac samd.

Dieta ketogenica – Este o dieta care se spune ca poate ameliora numeroase boli si pe altele le poate vindeca. Sunt medici nutritionisti care stiu sa ofere aceasta dieta pacientilor si intotdeauna trebuie facuta de un specialist. Eu nu as face o dieta ketogenica pentru nimeni fiindca este dificila si complexa. Este treaba de profesionisti, va spun sincer. Stiu ca sunt multi tehnicieni nutritionisti care au clienti pentru care fac dieta ketogenica. Respectul meu. Eu nu ma bag :)) Prefer sa merg pe diete putin mai putin restrictive si care nu merg pe extreme. Dieta ketogenica merge pe lipide sanatoase, proteine de calitate buna si carbohidrati cat mai putini.

Ca sa va faceti o idee, in dieta ketogenica nu ai voie sa mananci nici macar o banana. Banana nu are ce cauta in keto. Nici strugurii, nici alte fructe dulci. Ce ar fi viata mea fara banane??? :))))

Omleta cu masline si cateva legume este un exemplu de preparat ketogenic.

Dieta vegetariana – Este o dieta pe care eu am tinut-o vreo 2 ani si aveam analize super misto. Toate analizele mele indicau ca sunt la nivel maxim cu vitaminele, mineralele, aveam analizele de ficat geniale, aveam colesterol miiic, trigliceride miici, totul la nivel excelent. Recomand cu drag dieta vegetariana si va amintesc faptul ca vegetarian este diferit de ovo-vegetarian (se permit si oua), lacto-vegetarian (se permit si lactate), ovo-lacto-vegetarian (se permit oua si lactate) si ovo-lacto-pesco-vegetarian (se permit si oua, lactate si peste).

Dieta vegetariana inseamna nuci, seminte, legume, verdeturi, salate, uleiuri sanatoase, fructe, leguminoase diverse. Ai ce manca, sa nu fim chiar rai. Chiar ai ce manca. Doar ca uneori nu este suficient. Eu ajunsesem sa mananc toata ziua, practic non-stop. Fiindca nu ma saturam. Si la un moment dat m-am oprit fiindca nu am mai putut. Dieta vegetariana nu este super simpla. Pare simpla dar trebuie sa calculezi fibrele, proteinele si astfel te asiguri ca ai toate sansele sa te simti satul.

Eu nu ma impac bine cu nucile, semintele si leguminoasele iar acestea sunt sursele principale de proteine pentru vegetarieni. Eu le diger super greu asa ca ma bazam pe salate, fructe si tofu. A fost o perioada lunga in care am mancat muuult si fara sa ma satur. Dar v-am spus, aici a fost problema mea personala. Se poate ca in cazul vostru sa mearga minunat.

Ce mi-a placut cel mai mult la dieta vegetariana era ca medicul gastroenterolog mi-a laudat mereu analizele si chiar mi-a spus ca am un ficat de copil 🙂 Atat de bine arata. Iar acest lucru este normal pentru dieta vegetariana.

Va pup cu drag si va doresc multa sanatate!

 

Tehnician Nutritionist | Licentiata in Jurnalism si Stiintele Comunicarii | Formator Autorizat | Blogger si Copywriter | Fotograf

S-ar putea să-ți placă și...