10 gustari sanatoase care potolesc imediat pofta de dulce

Pofta de dulce ne omoara :)) Pofta de dulce ne aduce uneori de la 100% progres in dieta la esec complet. Adica poti sa fii bine mersi pe o panta descendenta si sa dai jos kilogram dupa kilogram si apoi sa iti strici dieta din cauza poftei de dulce pe care prea putini dintre noi o controlam eficient.

Va las mai jos 10 idei de gustari sanatoase care potolesc pofta de dulce imediat, idei inspirate de medici si nutritionisti:

Rosii cherry 🙂 Daca nu aveti rosii cherry, consumati ce rosii aveti. Rosiile sunt dulci dar sarace in calorii, deci nu ingrasa. Potolesc imediat pofta de dulce si nu necesita pregatire. Le spalati, le puneti intr-un bol si incepeti sa le rontaiti la filmul preferat.

Citrice 🙂 Citricele sunt versiunea mai acceptabila a fructelor, in sensul ca nu au mereu un indice glicemic urias. Asa ca daca va loveste pofta de dulce si vreti sa o stapaniti rapid si eficient, alegeti citrice. Pe langa faptul ca sunt dulci, au fibre multe asa ca ne dau senzatie de satietate.

Ardei kapia 🙂 Da, si ardeiul kapia potoleste pofta de dulce pentru ca este… dulce :)) Si are si putine calorii, asa ca nu va faceti griji daca includeti in meniul alimentar 1 ardei kapia urias 🙂

Apa cu seminte de chia 🙂 Fibrele din semintele de chia ne dau senzatia de satietate de care avem nevoie cand simtim pofta de dulce. Semintele de chia contin carbohidrati sanatosi, vitamine, minerale si antioxidanti. 1-2 linguri de seminte de chia consumate dupa ce au fost lasate in apa suficienta minim 15 minute reprezinta cea mai sanatoasa alegere pentru a elimina pofta de dulce imediat.

Migdalele sunt si ele de baza in dieta si alunga si pofta de dulce. Eu le consum ca o gustare de sine statatoare, maxim 10-12 migdale pe zi. Nu exagerez cu ele fiindca au calorii suficiente.

Eu obisnuiesc sa iau migdale si nuci in punga sigilabila rezistenta. Le iau cu mine cam peste tot. Ei bine, nu chiar peste tot dar in general le am in geanta :))

Nucile pecan sunt si ele esentiale, doar ca nu pot fi consumate in aceeasi cantitate ca orice fel de nuca. Nucile Pecan sunt bogate in Seleniu asa ca ideal ar fi sa le consumam in numar de maxim 4 jumatati pe zi si nu in fiecare zi. Cel putin asa fac eu si nici nu as consuma mai multe fiindca au calorii multicele.

Prunele deshidratate sunt si ele o idee minunata de gustare care alunga pofta de dulce eficient si super repede. Recomand maxim 4-5 prune deshidratate ca gustare. Sunt bogate in fibre si in antioxidanti, asa ca nu sunt calorii goale. Ba mai mult, sunt studii care demonstreaza ca prunele uscate sunt mult mai bogate in antioxidanti ca multe alte fructe.

Avocado, fiind super bogat in fibre si grasimi sanatoase, reprezinta una dintre cele mai bune gustari pentru alungarea poftei de dulce. Vi-l recomand atunci cand este copt bine de tot, ca cel din imaginea de mai jos. Se taie pe jumatate, se elimina samburele, se scoate tot miezul si se piseaza cu putina sare, un pic de suc de lamaie, un praf de piper si optional ceapa tocata marunt si rosii tocate marunt. Pasta de avocado astfel rezultata se numeste guacamole si se poate servi cu paine, cu Wasa, cu felii de legume proaspete.

Paine Finn Crisp sau Wasa, de secara 🙂 2-3 felii din aceasta paine crocanta asigura o cantitate considerabila din necesarul zilnic de fibre. Pe langa fibre, painea de secara are si proteine asa ca reprezinta cea mai buna combinatie pentru a scapa rapid de pofta de dulce.

Limonada cu ghimbir si putin suc de ananas. Va invit sa adaugati putin ananas blenduit sub forma de smoothie in limonada, in loc de miere. Combinatia dintre lamaie si ananas este ideala si in timpul dietelor pentru ca ananasul contine enzime importante pentru tot procesul digestiv.

Acestea sunt cele 10 idei de gustari sanatoase si care va pot ajuta sa va tineti sub control pofta de dulciuri. Unele au fibre si asigura senzatia de satietate mult timp. Altele au proteine si fibre, cea mai buna combinatie pentru dietele de slabire. Va amintesc si cea mai dezavantajoasa combinatie de macronutrienti pentru slabire: grasime + zahar, adica lipide + carbohidrati simpli, nesanatosi.

Va dau cateva exemple de alimente si combinatii alimentare care favorizeaza acumularea de kilograme rapid si sigur:

  • prajituri din comert
  • dulciuri procesate (napolitane, bomboane, caramele, croissante, batoane de ciocolata etc.)
  • aluatul prajit (gogosi, pane etc.)
  • prajeala de orice fel (cartofi prajiti etc.)
  • mezeluri (combinatie rea intre carne, sare, nutriti, conservanti, arome si grasime)
  • sosuri grele, combinatii de maioneze, creme cu uleiuri de calitate proasta, agenti de ingrosare si arome, sare si zahar (de obicei sunt toate aceste ingrediente la comun intr-un pachet de sos extra-gustos dar care ingrasa groaznic).

Mai sunt si alte combinatii rele insa acestea sunt cele mai rele si care favorizeaza acumularea de kilograme in exces. Va recomand sa le eliminati complet (da, chiar se poate) sau macar sa le mentineti la un nivel minimal. Asta ca sa intrati din nou in blugii din facultate si eventual si in rochia de mireasa. Evident ca se poate, doar ca de la caz la caz va dura ceva timp iar rezultatele vor avea nevoie de mai mult sau mai putin timp pentru a se realiza.

Va doresc mult succes in tot ce faceti si multa sanatate!

S-ar putea să-ți placă și...