Dieta mediteraneana in retete sanatoase: Pasta vegetala de avocado cu salata picanta de rosii

Din nou ne intalnim cu dieta mediteraneana. Este considerata a fi cea mai sanatoasa dieta din lume. Este si motivul pentru care veti observa ca majoritatea retetelor de pe acest blog sunt inspirate din dieta mediteraneana.

Astazi va ofer o reteta absolut minunata, simpla si rapida, de pasta vegetala de avocado cu salata picanta de rosii 🙂

Ingrediente necesare pentru 2 portii mari de pasta vegetala de avocado, suficient cat pentru 2 adulti:

  • 2 avocado mici, moi, copti
  • 10-12 rosii cherry
  • 2 linguri de ulei de masline
  • sare si piper
  • sucul unei lamai mici
  • 4 felii de paine cu graham sau integrala

Modul de pregatire al retetei este super simplu, asa cum imi place mie sa pregatesc mancarea: rapid, simplu, cu putina dezordine in bucatarie 🙂

  1. Scoatem miezul de avocado si il pisam cu putina sare, cu piper, suc de lamaie. Pisati cu pisalogul de usturoi, cu furculita sau la blender, cum doriti sa iasa consistenta pastei. Eu am folosit robotul de bucatarie care imi blenduieste perfect miezul de avocado. Nu va fac poza cu robotul meu pentru ca este urat, vechi si a costat 30 de lei :)) Il am de vreo 5 ani si functioneaza ca in prima zi. Este de la o marca ieftina, nu mai stiu care fiindca s-a sters scrisul. Dar oricum, ce vreau sa evidentiez este ca puteti pasa perfect avocado si la un blender mai amarat 🙂
  2. Pasta de avocado astfel obtinuta se intinde pe paine si separat pregatim o salata de rosii.
  3. Salata de rosii este formata din rosii, ulei de masline, sare, piper.

Cam atat despre gustarea sanatoasa de azi. Este bazata pe avocado (sursa de fibre si grasimi sanatoase), paine integrala, rosii, ulei de masline, piper, suc de lamaie. In principiu, acestea sunt alimente esentiale in dieta mediteraneana. Ar mai lipsi ceva ca sa facem tabloul de toamna complet :))) Va spun eu ce ar lipsi. Un pahar de vin rosu, ecologic, de tara 🙂 Va asigur ca dieta mediteraneana functioneaza eficient si fara eforturi majore. Se tine usor si are gust bun! Nu trebuie sa cantariti toate ingredientele, mai ales daca eliminati prajelile, dulciurile din comert, fast-food-ul.

De ce  nu mai cantarim alimentele pe care le consumam? Fiindca atunci cand mananci sanatos, poti sa mananci mai mult decat de obicei. Mancarea sanatoasa are mai putine calorii, deci nu va temeti sa umpleti farfuria cu legume, verdeturi, peste, fructe si leguminoase 🙂 Chiar nu sunt asa de calorice!

Va salut cu drag si va doresc multa sanatate si tot binele din lume!

S-ar putea să-ți placă și...