Sport si alimentatie sanatoasa – probabil cea mai buna combinatie pentru a trai sanatos 100 de ani

Suntem permanent in cautare de noi medicamente, remedii naturiste, plante medicinale si tot felul de extracte care sa ne mentina tineri. Sau sa ne intinereasca, de la caz la caz… Cine nu isi doreste sa se simta si sa arate cu 10 ani mai tanar? 🙂 Unii merg asa departe incat ajung la chirurgie plastica pentru a-si pastra aspectul tineresc. Insa eu voi alegere mereu calea cea mai naturala de a ma mentine in forma, atat cat se poate. Caci nimeni nu are pretentia sa ajunga la 60 de ani fara riduri, sa fim seriosi. Si ideal ar fi sa ne purtam ridurile cu demnitate si sa lasam frumusetea sufleteasca si a personalitatii noastre sa iasa in evidenta, nu lipsa ridurilor. Care, sinceri sa fim, nu prea intereseaza multa lume :)) Noi traim si interactionam cu personalitatea oamenilor, nu cu aspectul lor.

Dar uitam ca cea mai buna modalitatea de a ne mentine tineri este sa adoptam un stil de viata sanatos prin sport si alimentatie sanatoasa. Restul chiar este nesemnificativ. Ca iei sau nu o tinctura de fructul pasiunii este fix zero daca la cina mananci ceafa de porc si cartofi prajiti stropiti cu o tona de maioneza de cea mai proasta calitate.

Chestia cu intinerirea obtinuta din remedii si tincturi este ca si cum te-ai ingriji de materialul tigailor dar nu te intereseaza ce pui in tigaie. Alegi cu grija cel mai bun inox din lume dar prajesti toate prostiile din lume. Si apoi este clar ca nu mai trebuie sa mai astepti rezultatele pe care le doresti. Poti sa le astepti mult si bine caci nu vor aparea.

Asa ca mai intai asigurati-va ca faceti sport, atat cat se poate. Si ca mancati sanatos, atat cat se poate. Cu fructe, legume, cu verdeturi, supe naturale, cu o salata pe zi, fara dulciuri, fara fast-food, fara sucuri carbogazificate, fara coloranti artificiali, fara alcool consumat in nestire.

Acesta, dragilor, este un inceput bun pentru o alimentatie sanatoasa.

Schema mea de a ma pastra in forma:

  • O salata pe zi, minim, la alegere
  • O supa pe zi, minim, la alegere intre supa si ciorba
  • 5000 de pasi facuti zilnic, la plimbare relaxata, catre serviciu si inapoi spre casa
  • 20 de minute de stretching/ pilates/ yoga/ aerobic usor de tot
  • 1 ora de curatenie si ordine in casa (ardeti mai multe calorii decat la sala fiindca este tot o forma de aerobic pe care o poti sustine pana la 6-7 ore fara pauza, verificat)
  • 2-3 cafele mici pe zi, la filtru, pentru ca studiile arata ca in special cafeaua la filtru vindeca ficatul afectat si il protejeaza de diverse afectiuni si boli
  • 2 ceaiuri pe zi, verde, alb, negru, rooibos, de tei, din plante diverse
  • somn inainte de ora 00:00 seara, de obicei pe la 22:30

Si cele 10 minute de pilates/ stretching/ aerobic in fata televizorului sa stiti ca sunt si ele un inceput tare bun pentru noi cei care vrem sa spunem ca facem sport. Caci toate lucrurile marete au inceput de undeva, de la o idee, de la un imbold, de la primii pasi stangaci 🙂

Sa fim sanatosi si sa avem succes in tot ce facem!

S-ar putea să-ți placă și...