Idei de mancare sanatoasa: 10 retete simple si gustoase

Ne place mancarea sanatoasa dar cu 3 conditii 🙂 Sa fie gustoasa, sa fie simplu de pregatit si sa nu ne ia mai mult de 30-40 de minute :)) Deci vrem bun si rapid, simplu, hranitor, satios, daca se poate, am vrea sa fie si cu bani putini, pentru low budget. Si adevarul este ca cele mai multe mancaruri pregatite in casa respecta toate aceste conditii si reguli. Spre deosebire de fast-food, unde nu se respecta nici una dintre conditii. Bine, mai putin faza ca mancarea de la fast food este gustoasa, caci este, ce sa ne mai ascundem… Dar la ce bun sa fie gustoasa daca o mancam cu gandul la colesterol, la enzime digestive, la pastile pentru starea de rau, la aciditate gastrica, la calorii multe si la faptul ca deja cantarul arata mai mult decat ne doream noi…

Iata cele 10 mancaruri sanatoase pe care eu le aleg in loc de orice altceva, in loc de fast-food, in loc de catering, in loc de restaurante si orice alte optiuni salvatoare mi s-ar prezenta in fata ochilor :))

Spanac cu sos de rosii 🙂 Spanacul este sfant si ramane o mancare sanatoasa, esentiala pentru mine si pentru familia mea. La noi acasa, spanacul se mananca in cantitate mare, deci nici gand sa cumpar spanac proaspat si sa il spal frunza cu frunza. Eu aleg mereu spanacul congelat frunze si il pregatesc fix cum scrie pe punga. Spre final, cand spanacul e fiert, adaug sos de rosii din borcan si las sa scada. In 30 de minute am spanacul gata si daca sunt doritori, prajesc si cateva oua.

Ciorba de fasole cu ceapa rosie sau mancare de fasole 🙂 Evident ca nu stau sa astept sa se umfle fasolea si apoi sa o fierb pana ma plictisesc. Aleg mai degraba sa cumpar fasole la conserva si o adaug peste legumele pe care le las sa scada cu putin ulei de floarea soarelui sau de masline si o cana de apa. Ceapa, morcov, telina, pastarnac, radacina de patrunjel, un catel de usturoi, sare, piper, ulei, foi de dafin 🙂 Apoi vine fasolea direct din conserva, doar clatita bine si scursa de apa. Fasolea se mai da si ea un clocot de minim 3-5 minute sau conform instructiunilor de pe cutie. Si servim simplu sau cu sos de rosii adaugat dupa ce a fiert si fasolea. Daca optati pentru mancare de fasole rosie, sosul de rosii trebuie sa mai fiarba si el macar 5 minute. Serviti cu muraturi, ideal cu salata de varza murata cu piper si boia de ardei 🙂

Shuba 🙂 Shuba este o salata ruseasca delicioasa si super simpla. Straturile se pot negocia dupa cum doriti. Eu pun asa: cartofi fierti dati pe razatoare, hering marinat taiat subtire, oua fierte date pe razatoare, morcov fiert dat pe razatoare, maioneza, hering marinat taiat subtire, cartofi fierti dati pe razatoare, sfecla rosie fiarta data pe razatoare, maioneza, marar. Fierbeti toate legumele impreuna si apoi doar le dati pe razatoare si alternati straturile frumos 🙂 Shuba este o mancare sanatoasa, delicioasa, cam grasa pentru gusturile mele dar fac o exceptie. Pentru Shuba renunt la ulei in salata de la pranz si renunt si la alte grasimi din ziua respectiva. Si servesc mereu Shuba cu paine neagra sau paine integrala sau cu paine cu graham, ca sa absoarba lipidele. Fibrele absorb lipidele si arunca o mare parte din ele direct in colon, fara sa se mai absoarba in organism. Fibrele alimentare sunt precum niste bureti care inglobeaza grasimea.

 

Ciuperci la ceaun 🙂 Dragilor, nicio saptamana fara ciuperci, cel putin in cazul meu. Ador ciupercile Champignon brune si le folosesc in fel si chip, in mancaruri, in tocanite, pe pizza, in supe-creme, in ciorbe si nu numai. Va recomand sa tocati ciupercile cu tot cu codite, sa le puneti intr-un cean mare cu putin ulei si sa le lasati sa se innabuse timp de 30-40 de minute. Au nevoie de sare, piper, cimbru uscat, oregano uscat, busuioc uscat. Cand sunt gata, ciupercile se servesc cu mujdei si paine buna sau cu mamaliga 🙂 Mancarea de ciuperci este o mancare sanatoasa, delicioasa si simpla, care mie imi aduce aminte de matusa mea din Moldova, tanti Aglaie, la care ma gandesc macar o data pe luna, minim, si la care m-as intoarce in fiecare primavara, sa o vad, sa imi faca mamaliga cu branza, sa vad cum i-a iesit rachiul de cirese negre :))

Tortellini cu sos de rosii, broccoli si masline. Tortellini se cumpara la punga, de la supermarket. Ii fierbem conform instructiunilor de pe pachet si cand sunt gata, ii scurgem. Nu ii clatim, evident. Separat facem un sos de rosii italienesc din sos de rosii simplu + sare, piper, 2-3 linguri de ulei de masline, un catel de usturoi, cimbru, busuioc, oregano, ardei iute, buchetele de broccoli. Fierbem sosul minim 5-6 minute si apoi combinam cu pastele fierte. Adaugam si masline si servim cu un vin rosu alaturi. Este o mancare sanatoasa si una dintre cele mai simple retete culinare cu care puteti cuceri orice barbat 🙂

Mancare de conopida cu rosii 🙂 Secretul este sa fierbi conopida separat si sa faci sosul separat. Apoi, in sosul de rosii, care este un sos de rosii simplu, clasic, intalienesc, aici adaugam conopida fiarta si bine scursa de apa. Lasam conopida sa mai fiarba cu sosul de rosii cateva clocote si apoi adaugam patrunjel tocat marunt si servim 🙂 Sosul de rosii se prepara din sos de rosii + ulei de masline, sare, piper, cimbru, oregano, busuioc, 2-3 catei de usturoi, o cana de apa. Lasam sosul sa fiarba macar 5-6 minute.

Supa-crema de ce legume doriti voi + verdeata + crutoane 🙂 Dragilor, fierbeti orice legume va plac si aveti prin frigider. Cand sunt fierte, bagati blenderul vertical si asta e tot. Serviti cu paine sau cu crutoane, cu verdeata proaspata sau cu oregano uscat si picurati si putin ulei de masline, ca in revistele culinare :))) Ce legume merg intr-o supa crema de legume: ceapa, cartofi, morcovi, telina, radacina de patrunjel, pastarnac, ardei gras, dovlecei, ciuperci, conopida, broccoli, mazare, fasole verde 🙂

Legume la cuptor 🙂 Cartofi, ceapa, morcovi, conopida, cartofi dulci, ardei kapia – le tocam cam de aceeasi maarime si le stropim cu ulei de masline, sare, piper. Apoi adaugam si 2 cani de apa in tava de cuptor si dam la foc mic-mediu-mare, cum credeti de cuviinta. Eu dau focul mediu, pe la 150 de grade si las legumele cam 40 de minute sau pana cand vad eu ca toate sunt gata si cele de deasupra se rumenesc deja. Le mai invart din cand in cand astfel incat sa ma asigur ca toate legumele au stat in apa si nu se usuca aiurea la focul de cuptor. Mai adaugati si voi cimbru uscat, oregano uscat, busuioc uscat, foi de dafin, catei de usturoi caci nu aveti cum sa gresiti cu astfel de interventii 🙂

Paste cu orice vreti voi. In poza de mai jos am facut un sos de rosii clasic in care am pus si cativa ansoa 🙂 Am cumparat un borcan mic de ansoa de la market si cred ca am dat pe el vreo 7 lei. Din el am folosit cam jumatate de borcan si l-am combinat cu vreo 600 de ml de sos de rosii. In sosul de rosii am pus, pe langa sosul de rosii propriu-zis, si cimbru uscat, oregano uscat, busuioc uscat, catei de usturoi, patrunjel tocat marunt. Sosul de rosii astfel obtinut, l-am combinat cu pastele fierte si scurse de apa. Am servit cu vin rosu alaturi si vreau sa va spun ca este o mancare pe cinste 🙂

Paste cu branza 🙂 Este clasica budinca de paste pe care o faceau bunicile si mamele noastre. Ai nevoie de paste fierte, oua batute ca pentru omleta, branza data pe razatoare, putin unt. Amesteci bine de tot si dai vasul la cuptor pana cand se vede ca oul s-a inchegat bine de tot si branza este si ea facuta. Se vede ca s-a facut un fel de budinca de paste si va spun sincer ca nimic pe lume nu miroase mai imbietor ca aceasta budinca de paste. Evident ca exista o varianta dulce si una sarata. Varianta dulce este cu branza de vaci, zahar vanilat, stafide, unt, oua, paste. Varianta sarata este cu telemea, oua, unt, paste.

Supa picanta asiatica cu ciuperci si tofu 🙂 Fierbem ciuperci, morcovi si telina si cand sunt fierte, le dam deoparte. Adaugam in supa o lingurita mica de pasta de curry picanta sau nepicanta si o lasam sa dea un clocot. Stingem focul si adaugam in supa obtinuta taitei ramen (direct din pungile de supa asiatica), coriandru proaspat sau patrunjel proaspat, tofu tocat, ceapa verde. Servim cand sunt taiteii umflati ca lumea 🙂 Va garantez ca veti manca regeste o mancare asiatica sanatoasa, satioasa, delicioasa si care cred ca va va aduce zambetul pe buze, mai ales daca este picanta :))

Fasole batuta sau humus 🙂 Fasolea batuta se poate face cu fasole de la conserva, mai ales daca va grabiti. Humusul se face si el cu naut fiert si ambalat la conserva. Doar punem nautul fiert si scurs bine intr-un robot de bucatarie. Adaugam 2-3 linguri de ulei de masline, 1 lingura de tahini (pasta de susan), boia de ardei, sare, piper, chimion, un catel de usturoi, zeama unei lamai. Mixam bine totul si obtinem aceasta pasta delicioasa peste care putem sa punem seminte de susan negru sau negrilica 🙂 Serviti cu paine sau cu felii de ardei gras kapia. Un deliciu!

Placinta de branza cu iaurt si stafide 🙂 Intre foile de placinte, pe care eu le cumpar, puteti sa adaugati un mix format din: oua batute bine, telemea sau branza de vaci, iaurt gras sau smanatana, zahar vanilat, zahar, un praf de sare, stafide, o esenta de rom. Adaugati foi pe care le ungeti cu ulei si repetati procesul pana cand terminati foile. Eu pun cam 3-4 foi si apoi un strat de umplutura, iar pun 3-4 foi, iar un strat de umplutura. Dam placinta de cuptor pana cand placinta e gata si e rumenita frumos. Garantez ca o sa va placa enorm.

Acestea sunt cele 10-12 retete de mancare sanatoasa, delicioasa si super rapida. Ne place mancarea buna si cred ca este ideal sa gatim acasa mai des. Este super important sa facem cumparaturi in mod constant, sa ne asiguram ca avem frigiderul echipat cu alimentele esentiale, ca avem camara plina cu alimente neperisabile si cat mai sanatoase. De la ingrediente sanatoase plecam mereu cand vrem sa tinem dieta cu mancare sanatoasa. Caci acasa se face mancarea sanatoasa cel mai des, alaturi de cei dragi, impreuna cu partenerul de viata, impreuna cu parintii, cu socrii, cu copii, cu bunicii 🙂

Sa fiti sanatosi, sa aveti succes in tot ce faceti si toate cele bune!

S-ar putea să-ți placă și...