Placinta cu spanac, oua si branza, fara faina si fara foi de placinta

Placinta de spanac este pur si simplu delicioasa. O iubim si cred ca ne putem baza pe ea mai mult decat ca pe un simplu desert. Poate fi si o gustare satioasa, poate fi chiar si mic dejun sau pranz, cina 🙂 Spanacul este bogat in proteine s fibre. Ouale si branza sunt si ele bogate in proteine. Impreuna fac echipa buna pentru a se combina intr-un preparat culinar delicios si super sanatos. Invatam impreuna cum sa pregatim aceasta placinta sanatoasa.

Iata ce ingrediente folosesc pentru a pregati aceasta placinta delicioasa de spanac, oua si branza:

  • 500 g spanac congelat
  • 4 linguri de ulei de masline
  • 7 oua mari
  • 500 grame branza telemea sau cas de oaie
  • 1 legatura de marar
  • un praf de piper (optional)

Modul de preparare este super simplu:

  1. Spanacul se decongeleaza treptat sau direct intr-o tigaie in care il punem la foc mic cu putin ulei de masline.
  2. Spanacul se soteaza minim 4-5 minute la foc mic.
  3. Spanacul sotat se amesteca cu ouale batute ca pentru omleta, branza maruntita, mararul tocat marunt si praful de piper.
  4. Tot amestecul se pune intr-o tava de cuptor, tapetata cu foaie de copt.
  5. Placinta de spanac se lasa la cuptor pana cand se rumeneste. Eu am lasat-o pe a mea la 180 de grade cam 1 ora 🙂

Placinta de spanac se poate lasa putin la racit si apoi se poate taia frumos. Se portioneaza foarte usor si se poate servi imediat sau chiar si a 2-3 zi 🙂

Placinta de spanac astfel realizata nu are nevoie de foi de placinta, nu are nevoie de blat, nu are nevoie de niciun fel de gluten. Oul batut actioneaza ca un blat de sine statator. Pe acelasi model putem face si placinte de broccoli, tot cu oua si branza 🙂

Si daca nu va place mararul, va invit sa pregatiti aceasta placinta de spanac cu patrunjel. Este fix acelasi lucru, doar ca ii schimbati aroma.

Va salut cu drag si va doresc multa sanatate si succes in tot ce faceti!

S-ar putea să-ți placă și...