36 de retete mediteraneene delicioase si sanatoase. Dieta mediteraneana in imagini

Va las mai jos o colectie cu cele mai bune 36 de retete mediteraneene delicioase, sanatoase, rapide si simple. Va asigur ca vor fi pe placul vostru, indiferent ca vreti sa obtineti mai multe idei pentru micul dejun, pranz, cina, gustari sau desert. Sunt 36 de idei care se pot combina minunat intr-un meniu delicios, chiar si pentru cei aflati mereu pe fuga. Nu de alta, dar nu avem tot timpul din lume sa gatim mancare. Unii dintre noi au joburi full-time, copii, gradinite, scoli, bac-uri, cursuri, masterate si nu numai 🙂 Altii mai au si sala, yoga, webinarii, mai alearga pe banda si mai incercam sa avem si o viata sociala activa 🙂

Asa ca va las mai jos ideile esentiale de care aveti nevoie ca sa intelegeti cu ce se mananca dieta mediteraneana, care sunt ingredientele cele mai utilizate, cum arata farfuria ideala in bucataria mediteraneana.

Deci haideti sa trecem la treaba si sa vedem care sunt cele mai tari idei in materie de dieta mediteraneana pe care eu vi le recomand cu drag.

36 de retete mediteraneene delicioase, sanatoase, rapide si simple:

Humus cremos cu salata curcubeu (zucchini sau dovlecei, ardei kapia, busuioc, ulei de masline, suc de lamaie). Pur si simplu asezati 3-4 linguri de humus in mijlocul unui bol de salata multi-colorata. Este o explozie de culori, vitamine, minerale, antioxidanti, ceva pur specific dietei mediteraneene. Reteta mediteraneana de humus sanatos aici >>>> 

Mai jos va las o poza cu ultimul bol de humus pregatit acum cateva zile 🙂

Branza de vaci sau iaurt grecesc + gem de afine + migdale 🙂 Este definitia micului dejun mediteranean si un preparat culinar care poate defini dieta mediteraneana mai bine decat oricare altul.

Friganele din paine integrala + miere + banane 🙂 Este un mic dejun excelent, cu atat mai sanatos cu cat painea este graham sau integrala iar uleiul folosit este ulei de masline. Cerealele integrale, fructele si mierea sunt ingrediente specifice dietei mediteraneene.

Salata mediteraneana de ardei copti 🙂 Adaugati suc de lamaie din plin, ulei de masline extravirgin, un catel de usturoi pisat marunt si busuioc proaspat sau uscat, oregano proaspat sau uscat 🙂 Toate ingredientele folosite sunt inspirate din dieta mediteraneana.

Spanac delicios si super sanatos. Va las aici reteta pentru cel mai gustos spanac din lume. Va amintesc faptul ca spanacul, rosiile, ceapa si uleiul de masline sunt ingrediente specifice dietei mediteraneene si vedete principale in numeroase retete mediteraneene din intreaga lume: Spania, Creta, Grecia, Italia, Turcia si nu numai.

Salata mediteraneana de porumb, ton, salata verde, masline, ceapa rosie, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper.

Friganele cu iaurt grecesc si fructe de padure 🙂 Friganelele sunt facute din paine integrala si prajite in ulei de masline, ca sa pot face tot preparatul mai mediteranean 🙂

Salata de fructe 🙂 Am folosit grapefruit si kiwi insa puteti adauga si mere, pere, struguri, portocale, banane, avocado, ananas si nu numai. Toate fructele sunt esentiale in dieta mediteraneana.

Salata verde cu ton, ceapa rosie, masline, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper 🙂 Este o salata simpla si aparent banala dar va asigur ca toate ingredientele sunt specific mediteraneene iar rezultatul este absolut delicios, sanatos, hranitor.

Salata mediteraneana de fructe: clementine, grapefruit, mere, pere, banane, visine din compot 🙂 Este alegerea fiului meu, el a combinat toate fructele si ne-am inspirat dintr-o carte de retete culinare grecesti 🙂 David are gusturi bune.

Salata mediteraneana cu de toate 🙂 Fasole rosie, salata verde, naut, masline, rosii, ton, ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie 🙂 Este o explozie de arome, consistente, vitamine, minerale, antioxidanti, fibre solubile si un pic din Grecia, Italia si Spania la un loc :)))

Salata mediteraneana de telina cu fasole rosie, patrunjel verde, ulei de masline, suc de lamaie sau de limeta, sare si piper 🙂 Este si ea inspirata dintr-o carte de retete mediteraneene si vreau sa va spun ca desi am mai modificat-o fiindca nu aveam toate ingredientele necesare, este dementiala.

Salata mediteraneana de ton cu porumb, patrunjel verde, ceapa, masline, rucola, sare, piper, ulei de masline, suc de lamaie.

Salata mediteraneana de rosii cu feta, masline, ceapa verde, ulei de masline, suc de lamaie, sare si piper. Recunosc faptul ca am mancat-o cu 2 lipii libaneze si putin humus alaturi, asta ca sa fac totul si mai grecesc decat era :)))

Salata de fasole rosie, naut fiert (direct din conserva), ceapa verde, patrunjel verde, ulei de masline, suc de limeta, sare si piper. Leguminoasele sunt folosite foarte des in dieta mediteraneana si asta pentru ca sunt bogate in proteine de calitate superioara, fibre sanatoase, antioxidanti si Seleniu mult 🙂

Salata mediteraneana de banane, kiwi, clementine, portocale rosii de Sicilia 🙂 Am stropit aceasta salata de fructe cu suc de limeta si am dus-o la un cu totul alt nivel. Sucul de limeta aduce aport urias de vitamina C si alti antioxidanti pretios pentru sanatatea pielii, plamanilor, ficatului, sistemului imunitar si nu numai.

Salata greceasca de ton cu salata verde, masline, rosii, ulei de masline, suc de lamaie, sare si piper. Este o salata cu specific mediteranean pe care eu o ador si o pregatesc foarte des. Uneori ii mai adaug rucola, spanac, ceapa rosie si patrunjel. Este delicioasa, hranitoare, satioasa, rapida. Da, pentru mine, aceasta salata tine loc de cina.

Salata de porumb cu ton sau sardine (din conserva), patrunjel, ceapa rosie, ulei de masline, sare, piper. Evident ca este tot o salata delicioasa, simpla si naturala. Va scuteste de multa bataie de cap, in special daca va gandeati sa stati la un film in loc sa munciti in bucatarie 🙂

Salata mediteraneana de telina (radacina de telina data pe razatoare), rosii, patrunjel verde, masline fara samburi, ulei din samburi de struguri, suc de lamaie. Imediat ce ati dat telina pe razatoare, va recomand sa adaugati suc de lamaie ca sa se pastreze culoarea alb-imaculata a telinei. Sucul de lamaie previne oxidarea alimentelor. Acelasi lucru se intampla cu avocado atunci cand este stropit cu lamaie, isi pastreaza culoarea verde frumoasa.

Salata mediteraneana de ton, salata verde, ceapa verde, fasole rosie, ulei de masline, suc de lamaie, sare, piper. Cu toate ca pare banala, va asigur ca va tine de foame pentru ca este un preparat culinar bogat in proteine si fibre. Atat fasolea rosie, cat si tonul au fibre si proteine de calitate superioara.

Paste fierte al dente + anghinare din borcan + rosii proaspete + ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie. Mai simplu de atat, chiar nu se poate. Dieta mediteraneana nu a fost niciodata mai simpla, mai accesibila si mai delicioasa de atat. In regiunea bazinului mediteranean, pastele sunt la ordinea zilei 🙂 Doar ca se consuma in cantitate moderata, cu legume si verdeturi, cu ulei de masline si suc de lamaie. Si se folosesc pastele din grau dur, tip Barilla. Si se fierb al dente, adica nu le facem praf 🙂

Salata verde, masline kalamata, castraveti, rosii, ardei kapia, branza tare italieneasca 🙂 Nu mai adaug ulei de masline si nici sare pentru ca maslinele si branza sunt si sarate, si uleioase. Dieta mediteraneana este absolut sanatoasa si delicioasa, poate veni la pachet cu putine calorii si cu indice glicemic redus, dupa cum vedeti 🙂

Salata mediteraneana de rosii, castraveti, masline grecesti, somon afumat, mozzarella 🙂 Nu mai punem ulei de masline si nici sare pentru ca avem suficiente lipide  (grasimi) in somon, in masline, in branza 🙂

Salata sanatoasa pregatita din rosii, castraveti, ceapa rosie, fasole rosie, marar, ulei de masline, lamaie, sare, piper. As mai adauga si branza feta daca tot avem rosii si marar, caci combinatia merge bine. La fel de bine, in aceasta salata puteti sa includeti peste afumat sau ton din conserva.

Iaurt grecesc + ovaz + banane + migdale 🙂 Este micul dejun specific grecesc si este unul absolut delicios. Ovazul are fibre si antioxidanti. Migdalele au proteine, fibre si antioxidanti. Bananele au vitamine si minerale iar iaurtul grecesc este bogat in proteine care ne tin de foame mult timp.

Salata greceasca cu de toate 🙂 Andive, castraveti, ardei kapia, masline kalamata, ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie. Este o salata mediteraneana de post, dar pe care o puteti imbogati cu branza tare, feta, telemea, tofu, ce doriti 🙂

Placinta cu spanac 🙂 Va las reteta aici si va asigur ca nu veti regreta daca o veti incerca, cu atat mai mult cu cat nu are aluat deloc. Este facuta din oua, spanac si alte cateva ingrediente. Deci nu framantati nimic 🙂 Si este o reteta adusa din Grecia, din Sarti, o zona dedicata gastronomiei mediteraneene unde spanacul chiar este in centrul atentiei.

Culorile bucatariei mediteraneene 🙂 Intr-o caserola de 5-6 lei imi iau pranzul la mine aproape zilnic. 4-5 rosii mici, o mana de masline, 4-5 frunze de salata verde, cateva cuburi mici de branza si cam atat. Este un pranz frugal pe care il poti servi cu gandul la Creta, Spania, Italia, Grecia, Turcia, orice doresti.

Paste cu sos de iaurt 🙂 Tortellini se cumpara de la magazin, in pungi de 400 – 500 de grame. Se fierb conform indicatiilor de pe pachet si apoi se pun intr-o tigaie in care am format un sos din iaurt grecesc, sare, piper, catei de usturoi pisati marunt,  patrunjel verde, busuioc uscat, cimbru uscat. Sosul alb se incalzeste la foc mic si in el dam drumul la tortellini fierti. Servim o cina mediteraneana de nota 10 plus 🙂

Salata greceasca din rosii, capere, ardei gras, castraveti, ceapa, masline negre, masline verzi, feta, ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie. 

Placinta de branza cu verdeturi aromatice 🙂 Va las reteta aici, cu mentiunea ca este aduca din Italia si intalnita si in Grecia. Placintele cu branza si verdeturi aromatice sunt des intalnite in bucataria mediteraneana, motiv pentru care aceasta placinta delicioasa si simpla a ajuns in colectia noastra. V-o recomand cu drag fiindca este o reteta care sigur va va iesi minunat. Nu are cum sa nu va iasa.

Supa crema de linte cu paine cu maia 🙂 Reteta este aici si este luata din gastronomia turceasca, care face parte din bucataria mediteraneana. Este o supa crema delicioasa iar leguminoasele sunt esentiale in dieta mediteraneana.

Masline de tot felul, mereu la indemana in casa noastra. Le prefer pe cele mai mici si mai amarate, fiindca am eu incredere ca sunt mai naturale insa am intalnit si italieni care le vor pe cele mai grasane. Nici nu mai stiu care sunt mai sanatoase asa ca de multe ori cumpar si mici, si mari, si potrivite.

Mai jos este o poza cu cea mai recenta reteta pe baza de masline si feta. Reteta este aici si este de sorginte mediteraneana 🙂 100% si fara nicio indoiala.

Salata verde + feta + rosii + masline + paine prajita cu ulei de masline + verdeturi aromatice proaspete incluse. Este steagul dietei mediteraneene pentru mine si probabil cea mai clara imagine pentru cineva care ar vrea sa stie cum arata mancarea specifica din zona bazinului mediteranei.

Salata de ciuperci cu iaurt grecesc, patrunjel verde si usturoi. Imaginati-va ciuperci fierte sau sotate, tocate marunt, amestecate cu iaurt grecesc, patrunjel verde, sare, piper, usturoi pisat marunt. Toate ingredientele sunt de baza in bucataria greceasca.

Paste al dente cu mozzarella 🙂 La cuptor! Va las reteta aici si va asigur ca o sa fie pe placul vostru pentru ca imbina ingrediente care dau dependenta. Pastele fierte se combina cu sosul de rosii, punem totul la cuptor, invelim in strat generos de mozzarella, asteptam sa se topeasca, servim cu vin rosu :)) Ce sa mai, o nebunie!

Salata de ardei gras in 3 culori: galben, rosii, verde 🙂 Stropiti cu ulei de masline si suc de lamaie sau otet balsamic, sare, piper. Serviti alaturi de orice garnitura, ideal alaturi de pastele de mai sus, ca sa nu va simtiti vinovati ca ati mancat paste prea multe. Mai lasati loc si pentru salata.

Placinta cu iaurt 🙂 Reteta este aici si este inspirata din bucataria greceasca. Placintele cu branza sunt specifice grecilor, cu atat mai mult cu cat folosim feta. Eu folosesc si telemea si nu imi fac probleme. Pentru mine, telemeaua este la fel ca si feta, cu toate ca studiile arata ca feta contine mai multe proteine. Nu ma deranjeaza, pot sa fac placinta greceasca si cu telemea 🙂 Si iese geniala!

Salata mediteraneana de zucchini, ardei gras in 3 culori, ulei de masline, sare, piper, suc de lamaie. Este o salata eleganta, gustoasa, sanatoasa, demna de o masa romantica. Puteti sa va impresionati jumatatea cu o astfel de salata insa tot cu placinta de mai sus o cuceriti :)))

Va salut cu mare drag si va doresc sanatate maxima, succes la diete si va invit sa fiti alaturi de mine fiindca eu gatesc, scriu si calculez calorii din pasiune! Deci sunt de cursa lunga si imi place enorm ceea ce fac 🙂 Studiez, cercetez, ma documentez si va ofer rezultatele muncii mele cu cel mai mare drag si cu dedicatie pentru pasiunea mea.

S-ar putea să-ți placă și...