Paste cu rosii, spanac, ulei de masline si verdeturi aromatice

Evident ca pastele nu sunt ideea perfecta daca tinem dieta, cel putin nu zilnic si in niciun caz acoperite cu branza. Daaaar, daca le consumam in portii mici de tot, daca le combinam cu legume si verdeturi aromatice, daca le stropim cu suc de lamaie si ulei de masline, avem toate sansele sa le folosim in stil mediteranean si sa le putem avea in meniu chiar si cand tinem dieta.

Eu le folosesc si in dieta mea, chiar daca vreau foarte mult sa slabesc 2-3 kg sau mai mult. Le consum insa nu in exces, nu zilnic si le combin doar cu legume, verdeturi aromatice, ulei de masline, sare foarte putina, piper, ardei iute macinat, pasta de masline, capere, anghinare 🙂 Dupa cum observati, in retetele mele cu paste folosesc ingrediente cu putine calorii.

Astazi va ofer o reteta delicioasa de paste cu rosii, spanac, ulei de masline si verdeturi aromatice.

Iata de ce ingrediente aveti nevoie pentru a pregati o mancare delicioasa in stil mediteranean:

  • 200 grame de paste
  • 300 grame de spanac congelat
  • 10-15 rosii cherry sau 2-3 rosii mari
  • 4 linguri de ulei de masline
  • sare si piper
  • oregano, cimbru, busuioc uscate
  • ardei iute – optional
  • 3 catei de usturoi

Cum procedam pentru a pregati o mancare delicioasa in stil mediteranean:

  1. Fierbem pastele al dente, conform instructiunilor de pe pachet.
  2. Rosiile se trag la tigaie spanacul decongelat, cu ulei de masline, sare, piper, verdeturi aromatice uscate, usturoi pisat marunt timp de 1-2 minute la foc iute.
  3. Lasam focul mic, adaugam pastele fierte si scurse de apa si mai lasam la fiert inca 2-3 minute.
  4. Stingem focul si servim 🙂

Optional, puteti adauga ardei iute proaspat sau fulgi, parmezan sau pecorino, grana padano sau orice alta branza tare doriti. Eu nu pun branza peste pastele mele dar pun usturoi pisat marunt mai mult decat am scris in reteta. Dar asta fiindca eu iubesc usturoiul si atunci pun mai mult in toate preparatele in care simt ca se potriveste.

Mancarea este delicioasa, va asigur ca o sa va placa. Spanacul nu este fiert pana la capat, ramane inca verde si este foarte gustos. Eu nu sunt adepta mancarurilor fierte pana cand nu mai stii ce ingrediente sunt in ele. Mai sunt unele mancaruri in care legumele au fiert asa de mult incat nici nu le mai poti distinge si se fac piure. Ei bine, spanacul ar trebui sa ramana putin verde.

Da, puteti folosi spanac congelat sau proaspat. Eu folosesc congelat si imi place mult rezultatul.

Va doresc multa sanatate si succes in tot ce faceti! Fiindca sunt pasionata de dieta mediteraneana, veti descoperi numeroase retete culinare pe blogul meu. Majoritatea retetelor sunt mediteraneene 🙂

Maria Nicutar

Specialistă în activitatea de coaching, tehnician nutriționist, blogger și fotograf, iubitoare de mâncare sănătoasă. Sunt pasionată de dieta mediteraneană, cărți de rețete culinare, mâncare asiatică și călătorii. Urmez cursuri de bucătar și îmi doresc să scriu cărți de rețete culinare și nutriție simplificată.

Motto-uri în viața mea: 1. Nu judeca o zi după roadele culese, ci după semințele plantate. 2. Iarba este mai verde unde o uzi. 3. Invață să vezi partea bună din orice situație. 4. Atitudinea schimbă tot. 5. Când viața îți dă lamâi, fă limonadă! 6. Nu există regrete, doar lecții. 7. Optimismul este o decizie asumată care îți va schimba toată viața începând de acum.

S-ar putea să-ți placă și...