11 alimente benefice care cresc nivelul HDL, Colesterolul BUN

Colesterolul este de doua tipuri: colesterol rau LDL si colesterol bun HDL. Exista medicamente care ajuta la scaderea colesterolului rau si la cresterea colesterolului bun. Dar atentie la faptul ca exista si alimente care fac acest lucru si o fac extrem de bine.

Astazi aflam de la specialistii HealthLine.com care sunt alimentele care ajuta la cresterea colesterolului bun, HDL, cel care poate aduce probleme de sanatate daca este sub nivelul normal:

  • Ulei de masline si masline
  • Leguminoase
  • Cereale integrale
  • Fructe bogate in fibre
  • Peste gras
  • Seminte de in
  • Nuci
  • Seminte de chia
  • Avocado
  • Soia
  • Vin rosu

Uleiul de masline este absolut indispensabil din orice casa. Eu il folosesc la salate 🙂

Tonul, legumele, verdeturile, maslinele, uleiul de masline si sucul de lamaie sunt nelipsite din bucataria mea.

Nautul fiert si pasat marunt este delicios si este baza humusului, un produs extrem de bogat in fibre si proteine.

Semintele de chia sunt bogate in Omega 3, cu rol antiinflamator si de reglare a colesterolului.

Salatele sunt nelipsite din meniul meu zilnic. Uneori mananc salata verde stropita cu lamaie si cu putin ulei de masline. Alteori imi fac o salata cu de toate 🙂 ❤

 

Somonul este si el important insa merge de minune orice peste va place.

Nucile si avocado sunt o combinatie minunata, mai ales daca le consumam alaturi de paine integrala sau paine cu seminte 🙂

Avocado, ceapa, usturoi, ardei iute, suc de lamaie = reteta perfecta de guacamole, un sos divin pentru sanatatea noastra ❤

Maslinele de orice fel merg de minune consumate impreuna cu paine integrala 🙂 Fibrele din paine se combina perfect cu uleiul din masline. Organismul nostru primeste antioxidantii de care are nevoie insa o parte din grasime este retinuta de fibre si aruncata direct in colon, fara sa se mai depuna in organism 🙂 Fibrele sunt bureteii magici de care avem nevoie in alimentatia noastra fara nicio indoiala. Au beneficii uimitoare ❤

Vreau sa va spun ca o mare parte dintre aceste alimente sunt in meniul meu saptamanal. Adica macar o data ne intalnim, eu si aceste alimente sanatoase, hranitoare, benefice pentru nivelul colesterolului meu. Si vreau sa va spun ca toate sunt delicioase, versatile, usor de folosit in numeroase combinatii alimentare.

Mai mult, aceste alimente dau senzatie de satietate prelungita, regleaza si tranzitul si va ajuta in numeroase moduri pentru ca sunt bogate in antioxidanti, sunt sarace in calorii si aduc aport mare de vitamine si minerale.

Cititi si:

Maria Nicutar

Specialistă în activitatea de coaching, tehnician nutriționist, blogger și fotograf, iubitoare de mâncare sănătoasă. Sunt pasionată de dieta mediteraneană, cărți de rețete culinare, mâncare asiatică și călătorii. Urmez cursuri de bucătar și îmi doresc să scriu cărți de rețete culinare și nutriție simplificată.

Motto-uri în viața mea: 1. Nu judeca o zi după roadele culese, ci după semințele plantate. 2. Iarba este mai verde unde o uzi. 3. Invață să vezi partea bună din orice situație. 4. Atitudinea schimbă tot. 5. Când viața îți dă lamâi, fă limonadă! 6. Nu există regrete, doar lecții. 7. Optimismul este o decizie asumată care îți va schimba toată viața începând de acum.

S-ar putea să-ți placă și...