10 preparate culinare sanatoase pentru copii si toata familia

Daca am manca sanatos in cea mai mare parte a timpului, probabil ca ne-am vizita medicii de familie o data la cativa ani, doar pentru controale de rutina. Hrana sanatoasa impreuna cu o viata lipsita de stres si griji ne-ar ajuta sa traim 100 de ani? Se prea poate.

Eu nu sunt adepta unei vieti in care sa mancam 100% sanatos, caci este utopic. Dar sunt adepta unei vieti in care sa mancam sanatos cat de mult putem, fara sa ne facem mari procese de constiinta cand mai avem si scapari. Sa fim totusi atenti sa fie doar scapari si stilul nostru de alimentatie sa nu fie majoritar prost. Atunci incep lucrurile sa se vada si atunci incepem sa intelegem unde duce hrana necorespunzatoare.

Astazi va ofer 10 preparate culinare sanatoase pentru copii si toata familia:

Paste/ macaroane/ spaghete cu branza 🙂 Fierbem orice paste avem si peste ele radem telemea sau cas de oaie 🙂 Adaugam eventual si putin unt si servim. Este o masa delicioasa, bogata in proteine. Eu am fiert paste cu spanac, cumparate de la magazin, 100% naturale, din grau dur in care s-a adaugat si o cantitate generoasa de spanac ca sa aiba culoarea verde. Am adaugat branza telemea slaba si putin sarata si am amestecat cat erau inca fierbinti, abia fierte. Branza s-a topit pe jumatate si am realizat o mancare sanatoasa pentru toata familia.

Eu prefer acest preparat cu tofu ras in loc de branza rasa. Tofu afumat este cel mai gustos dintre toate tipurile de tofu si se da pe razatoare excelent de frumos. Tofu ras se pune peste pastele fierte si fierbinti, scurse de apa. Tofu nu se topeste dar fierbinte este si mai delicios.

Tocanita de legume 🙂 Tocam grosier, in bucati generoase, diverse legume care ne plac noua si copiilor nostri. Eu aleg dovlecei sau zucchini, ciuperci champignon, ardei kapia mult, ceapa alba. Le tragem la tigaie cu 3-5 linguri de ulei de masline si le lasam sa sfaraie pe toate partile cam 5-6 minute. Adaugam sare, verdeturi aromatice uscate iar pentru adulti putem adauga piper sau ardei iute 🙂 Serviti cu incredere o mancare sanatoasa si bogata in nutrienti.

Evident ca aceasta tocanita de legume merge servita cu mujdei 🙂 Este o mancare delicioasa si hranitoare pentru toata familia.

Cartofi nature cu unt si marar 🙂 Fierbem cartofii in coaja, ii decojim, ii tocam. Apoi ii amestecam cu sare, unt, marar 🙂 Si servim o mancare sanatoasa pentru copii si toata familia. Este un deliciu si o mancare hranitoare, pe care o puteti savura oricand doriti, si la pranz, si la cina. Si daca nu va place untul, folositi ulei in locul lui. Eu prefer uleiul de masline si un catel de usturoi pisat marunt ca sa imi reglez natural colesterolul 🙂 Am un colesterol excelent de cand ma stiu dar usturoiul si uleiul de masline, lamaile si ghimbirul nu mi-au lipsit niciodata niciodata din meniu.

Ciuperci scazute cu usturoi 🙂 Si adaugati si o mamaliga si aveti o masa delicioasa, sanatoasa, perfecta pentru copii si toata familia. Eu am introdus ciupercile in alimentatia copiilor mei de la varsta de 4 ani si cateva luni, ca sa fiu sigura ca nu trec peste indicatiile medicului meu pediatru. Am inceput cu cateva ciuperci fierte bine si acum le dau ciuperci scazute la ceaun/ oala cu putin ulei de masline, sare, piper, usturoi pisat marunt. Astept sa isi lase zeama lor proprie, sa se evapore si apoi ciupercile devin sticloase, uleioase, semn ca sunt gata. Sting focul, fac o mamaliga, o rastorn si servesc o mancare sanatoasa pentru copii si toata familia.

Eu sunt moldoveanca din partea mamei, bucovineanca din partea tatalui, avem greci in familie si suntem o familie cu radacini foarte frumoase. Toti cunoscutii mei din familie mananca ciuperci mai des decat carne :))

Salata orientala pentru toata familia 🙂 Este o mancare sanatoasa pentru copii si toti cei dragi, o mancare hranitoare pe care eu o prepar cu drag. Spal cartofii, ii fierb in coaja, ii decojesc, ii toc. Adaug oua fierte, ceapa rosie, masline, castraveti murati, ulei de masline, o lingura mare de mustar 🙂 Si servesc o super delicioasa mancare pe care o pot pregati cand ma grabesc si sunt in pana de idei.

Taitei de orez cu legume 🙂 Ardei kapia, morcov, broccoli, ceapa. Le tragem la tigaie dupa ce le-am tocat frumos. Folosim putin ulei de masline pentru acest lucru. Nu trebuie sa le lasam mai mult de 4-5 minute. Adaugam imediat si usturoi tocat marunt, sos de soia, sos dulce acrisor asiatic. Stingem focul si adaugam taitei de orez fierti separat si scursi bine de apa. Serviti o mancare sanatoasa pe care copiii o vor adora. Negresit o vor iubi si adultii 🙂

Cartofi taranesti la cuptor 🙂 Iata inca o idee de mancare sanatoasa pentru copii si toata familia. Taiati cartofii ca pentru cartofii prajiti. Le facem o marinada sanatoasa, ii tavalim prin marinada, ii insiram frumos pe o hartie de copt si ii dam la cuptor pana cand se rumenesc frumos. Marinada contine: ulei de masline, cimbru uscat, sare, boia de ardei dulce, oregano uscat, curry pudra, usturoi pisat marunt. Amestecam bine marinada si o folosim imediat. O sa fie super delicioasa, va asigur. Si este 100% naturala, asa ca o sa va ajute sa realizati o mancare sanatoasa acasa la dvs.

Tortellini cu sos alb 🙂 Tortellini sunt paste umplute cu diverse lucruri. Mie imi plac tortellini umpluti cu ricotta si spanac. Ricotta este o branzica dulce si slaba. Combinatia de paste cu ricotta si spanac merge de minune pentru toata familia dar mai ales pentru copii pentru ca este mai saraca in calorii si sanatoasa. Tortellini se cumpara deja facuti si doar se fierb conform instructiunilor de pe punga. Dupa ce sunt fierti, adaugam peste ei un sos delicios si garnisim cu patrunjel verde. Sosul alb se prepara din smantana cu iaurt, sare si 2 catei de usturoi pisati marunt. Eu pun cam 300 grame de smantana, 300 ml de iaurt slab, sare dupa gust si 2 catei de usturoi pisati marunt, ca pentru mujdei. Amestec totul bine si acest sos merge direct peste tortellini fierti si scursi de apa. Amestecam bine totul, decoram cu patrunjel si servim.

Nu imi place smantana de gatit fiindca majoritatea brandurilor folosesc caragenan, o chestie sintetica care este menita sa dea cremozitate, consistenta cremoasa si groasa. Eu prefer sa ingros orice sos cu putina faina daca e musai. Daca nu e musai, nu mai ingros cu nimic si nu moare nimeni 🙂 Da, caragenanul este destul de rau si are efecte negative pentru sanatatea noastra, motiv pentru care eu nu gatesc niciodata cu smantana pentru gatit si cumpar orice smantana naturala care exista la magazin. Si imi plac mult marcile de smantana mai ieftine. Sunt foarte bune, va asigur.

Masline cu feta la cuptor 🙂 Daca nu aveti feta, folositi telemea de capra fiindca nu o sa fie nicio diferenta. Eu am incercat si cu feta, si cu branza de capra si nu am vazut nicio diferenta. Ba dimpotriva, copiii au spus ca mai buna a fost branza de capra. Si am folosit-o pe cea mai ieftina care exista pe piata, o branza de capra pe care sincer credeam ca o sa regret ca am cumparat-o dar care intre timp a devenit un produs obisnuit la noi in frigider.

Reteta de masline cu feta la cuptor este aici. Sper sa va placa pentru ca este o mancare sanatoasa in stil mediteranean. La mine in familie avem greci si intotdeauna am fost atrasa de mancarea mediteraneana, motiv pentru care zilnic exista ceva in meniu care aduce mult cu preparatele culinare italienesti, grecesti sau turcesti 🙂

Shuba – O mancare sanatoasa ruseasca, delicioasa, hranitoare. Salata Shuba este delicioasa de tot si merita incercata. Este o salata care are nevoie de hering marinat in ulei, morcovi fierti, cartofi fierti, sfecla rosie fiarta, oua fierte, maioneza, marar verde.

Va las reteta de shuba aici. Este o mancare destul de consistenta si care poate fi data cu succes si copiilor. Eu fac Shuba macar de 2-3 ori pe an, in mod special cand ajung la magazinul rusesc de langa casa, unde aduc hering marinat asa de bun incat il poti manca doar cu paine.

Acestea sunt cele 10 preparate culinare sanatoase pentru copii si toata familia. Vi le recomand cu drag. Sunt hranitoare, usor de pregatit si au nevoie de ingrediente pe care le gasim destul de usor pretutindeni. Eu va asigur ca niciunul dintre aceste preparate nu va va lasa rece 🙂 Dimpotriva, sper ca toate va vor impresiona prin faptul ca sunt simple, usoare, rapide si sanatoase.

Va salut cu drag si va doresc succes maxim in tot ce faceti!

Maria Nicutar

Specialistă în activitatea de coaching, tehnician nutriționist, blogger și fotograf, iubitoare de mâncare sănătoasă. Sunt pasionată de dieta mediteraneană, cărți de rețete culinare, mâncare asiatică și călătorii.

+ Sunt Health Coach si Tehnician Nutritionist si ofer servicii de consultanta 1 la 1 pentru stabilirea unui plan de alimentatie sanatoasa si a unei diete echilibrate, cu efecte pozitive pe termen lung.
+ Ajut persoanele care doresc sa se lase de fumat prin sedinte de Coaching.
+ Ofer Consultanta in Marketing, ajut la construirea unei viziuni clare de promovare, cu identificarea celor mai bune strategii de marketing pentru fiecare afacere in parte si cu buget cat mai corect cheltuit.
+ Ofer asistenta in identificarea si alegerea celor mai buni specialisti PPC, SEO, Mentenanta site, Design si Webdesign, Fotografie profesionala, Content si specialisti Social Media, Digital Marketing, precum si Directori de Marketing si Vanzari.

Motto-uri în viața mea: 1. Nu judeca o zi după roadele culese, ci după semințele plantate. 2. Iarba este mai verde unde o uzi. 3. Invață să vezi partea bună din orice situație. 4. Atitudinea schimbă tot. 5. Când viața îți dă lamâi, fă limonadă! 6. Nu există regrete, doar lecții. 7. Optimismul este o decizie asumată care îți va schimba toată viața începând de acum.

S-ar putea să-ți placă și...