Gustari mediteraneene sanatoase: Humus cu busuioc si ulei de masline

Cum altfel pot fi gustarile mediteraneene daca nu super sanatoase si extraordinar de hranitoare? Dieta mediteraneana promoveaza retetele simple, rapide, frugale, cat mai putin preparate termic, cu multe legume si verdeturi, doar cu arome naturale si condimente care stimuleaza digestia si anuleaza inflamatia din organism, cu ulei de masline crud si cu nuci, cereale integrale si lactate slabe.

In mare parte, cam aceasta ar fi dieta mediteraneana. Simpla si eleganta, extrem de avantajoasa pentru persoanele care gatesc putin sau vor sa stea cat mai putin timp in bucatarie. Este un stil de a manca foarte frugal, pe fuga, fara vase murdare sau cel putin usor de spalat 😄

Un exemplu de preparat culinar super bun, super gustos si tare hranitor este humusul. Este o pasta de naut pe care o poti intinde pe paine si tine de foame cateva ore. Are fibre si proteine care ajuta in acest sens.

Humusul de azi are nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • o conserva de naut deja fiert
  • 2 linguri de tahini (pasta de susan)
  • 1 legatura de patrunjel
  • 2 catei de usturoi
  • sare si piper
  • sucul unei lamai
  • un varf de cutit de chimion (doar daca va place aroma)
  • busuioc proaspat cateva frunze sau 3 linguri de pesto verde
  • 5 linguri de ulei de masline

Cum pregatim cel mai bun humus din lume:

  1. Nautul se scoate din conserva, se clateste in mai multe ape si se pune in blender.
  2. Adaugam celalalte ingrediente si blenduim pana cand avem o pasta untoasa, cremoasa, tartinabila.
  3. Optional, doar daca mai este nevoie, mai adaugati o cana de apa ca sa puteti blendui mai usor si mai ales daca doriti sa iasa o pasta mai cremoasa.

Veti obtine o pasta vegetala verde, cel mai frumos verde din cate cunosc. Culoarea se datoreaza patrunjelului si busuiocului iar aroma este incredibila.

Humusul cu busuioc se poate face si cu pesto daca nu aveti busuioc. Aroma este incredibila.

Va recomand sa serviti acest humus delicios pe paine prajita, pe paine de casa, pe felii de paine integrala, cu seminte si nuci. Asa va asigurati mai multe fibre in alimentatia zilnica, prin aceste mici swap-uri, mici schimburi ce par a fi neinsemnate dar produc schimbari majore.

Cine doreste poate servi humusul cu legume proaspete, cum vedeti in poza de mai jos: zucchini si morcovi, plus orice alte legume care va plac si care se pot folosi pe post de „grisine”.

Sanatate maxima si mult succes in tot ce faceti!

Maria Nicutar

Specialistă în activitatea de coaching, tehnician nutriționist, blogger și fotograf, iubitoare de mâncare sănătoasă. Sunt pasionată de dieta mediteraneană, cărți de rețete culinare, mâncare asiatică și călătorii.

+ Sunt Health Coach si Tehnician Nutritionist si ofer servicii de consultanta 1 la 1 pentru stabilirea unui plan de alimentatie sanatoasa si a unei diete echilibrate, cu efecte pozitive pe termen lung.
+ Ajut persoanele care doresc sa se lase de fumat prin sedinte de Coaching.
+ Ofer Consultanta in Marketing, ajut la construirea unei viziuni clare de promovare, cu identificarea celor mai bune strategii de marketing pentru fiecare afacere in parte si cu buget cat mai corect cheltuit.
+ Ofer asistenta in identificarea si alegerea celor mai buni specialisti PPC, SEO, Mentenanta site, Design si Webdesign, Fotografie profesionala, Content si specialisti Social Media, Digital Marketing, precum si Directori de Marketing si Vanzari.

Motto-uri în viața mea: 1. Nu judeca o zi după roadele culese, ci după semințele plantate. 2. Iarba este mai verde unde o uzi. 3. Invață să vezi partea bună din orice situație. 4. Atitudinea schimbă tot. 5. Când viața îți dă lamâi, fă limonadă! 6. Nu există regrete, doar lecții. 7. Optimismul este o decizie asumată care îți va schimba toată viața începând de acum.

S-ar putea să-ți placă și...