Consultantul de marketing este omul esential pentru profitabilitatea afacerii tale. La fel cum sunt si consultantul financiar, cel fiscal, cel contabil, de HR sau consilierul juridic.
Consultantul de marketing este specialistul care poate vedea rapid si eficient care sunt zonele pe care business-ul tau le lasa neacoperite si pe care le-ar putea valorifica.
Consultantul de marketing poate sa te ajute sa iti evaluezi afacerea si sa stabiliti impreuna ce nu functioneaza optim in materie de promovare si branding, unde se greseste, unde ai brese prin care pierzi clientii in loc sa iti cresti rata de retentie si de conversie.
Daca nu stii unde ti se blocheaza profiturile, poate ar trebui sa ceri parerea unui consultant de marketing. S-ar putea sa te surprinda si sa iti radiografieze afacerea de asa natura incat sa iti restabilesti lista de prioritati pentru efecte maxime.
Un consultant de marketing te poate ajuta sa iti evaluezi corect bugetul de marketing pentru impact maxim. Datorita anilor de experienta din domeniu, intelegem foarte usor in ce merita sa investiti banii si timpul angajatilor in cadrul unei echipe de marketing si vanzari. Pentru noi, bugetul de marketing este intotdeauna un punct cheie pe care sa il avem sub privire zi si noapte pentru ca el face diferenta intre rentabilitatea eforturilor de marketing si risipa la acest nivel.
Mai mult, un consultant de marketing te poate ajuta sa iti rafinezi activitatile prin care doresti sa:
- iti creezi o imagine puternica in piata, in industria din care faci parte
- iti stabilesti corect nisa pe care operezi si eventual sa identifici un Ocean Albastru
- iti evaluezi potentialul de dezvoltare si intelegi audienta tinta in mod perfect
- intelegi care este audienta actuala si care este audienta potentiala (catre care ai putea sa iti promovezi produsele si serviciile)
- stabilesti care sunt eforturile de marketing care iti vor aduce cel mai mare succes si cu cele mai rentabile investitii
- stabilesti cum poti avea impact atunci cand comunici
- treci cu bine de o criza de imagine
- iti realizezi campania de rebranding pentru impact maxim
- imparti corect echipele de lucru pentru departamentul de marketing si sa asiguri lista de activitati de marketing pentru fiecare angajat in parte la acest nivel de executie
- rezolvi cele mai mari probleme de atragere, retentie si fidelizare a clientilor
- intelegi perfect ce promotii si oferte se potrivesc fiecarei audiente in parte
- stabilesti de ce nu ai clientii pe care ti-i doresti si cum poti ajunge la ei
Un consultant de marketing nu reprezinta o cheltuiala. Eforturile sale se amortizeaza intotdeauna. Sa colaborezi cu un consultant de marketing este o investitie care intotdeauna se va revedea in profitabilitatea afacerii tale. Un singur mesaj de marketing, daca este realizat corect, poate avea impact suficient de puternic incat sa iti aduca rata de conversie pe care o doresti in materie de clienti si vanzari.
Ce nu poate face un consultant de marketing? Nu poate realiza efectiv toate activitatile pentru promovarea unei afaceri, a produselor si serviciilor sale. El poate trasa modul de lucru, directia de dezvoltare, lista de activitati esentiale si maniera in care acestea trebuie realizate pentru succes maxim si pentru impact pozitiv de lunga durata. Nu va putea realiza efectiv toata munca. Pentru asta este nevoie de o echipa de angajati iar un consultant de marketing este profesionistul care se asigura ca ei inteleg perfect ce au de facut, ce rol au si ca isi fac treaba complet si corespunzator.
Un consultant de marketing exceptional a facut progrese mari si automat a facut si greseli de-a lungul carierei sale. Toti avem greselile noastre, nu le ascundem sub pres, ci invatam din ele. Sunt profesori minunati si sunt garantia ca viitorul devine mult mai limpede pentru toti clientii urmatori. Fiecare greseala reprezinta o lectie pe care o vom folosi ca siguranta pentru succesul celorlalti clienti pe care ii vom avea in portofoliu. Economisim timp si bani cand invatam din greselile celor din jur. Nu e musai sa le facem si noi asa cum nu e musai nici sa reinventam roata.
Mai mult, un consultant de marketing bun este in mod clar un profesionist care se dezvolta in mod continuu. Citim carti de marketing si vanzari, mergem la conferinte, seminarii si cursuri. Ii urmarim pe cei mai buni leaderi din domeniu si intelegem ca orice business pe care il reprezentam este unic si merita sa fie tratat ca atare, cu planuri, necesitati si obiective specifice. Nu stam pe loc niciodata, ci tinem pasul cu tot ce exista nou in lumea afacerilor si a succesului in vanzari.
Ne dorim mult ca atunci cand ne realizam activitatea sa ne priviti ca pe profesionisti obiectivi, echidistanti. Nu vom incerca sa indulcim situatia si uneori avem mesaje greu de primit, pe care uneori echipele interne nu le dau. Dam si vesti bune, aratam si partile avantajoase, oferim si beneficii ce reies din eforturile de marketing realizate de angajatii vostri. In acelasi timp, dupa evaluarile echidistante, oferim si acces la zonele in care business-urile au de lucru si isi pot imbunatati, corecta si redefini directia de mers.
Nu este usor sa fii consultant de marketing dar este o meserie pe care o facem cu pasiune. Altfel, nici nu se poate. Un profesionist care nu e pasionat de marketing, vanzari, comunicare, branding, nu ar putea sa se puna in pantofii fiecarei afaceri in parte atunci cand preia rolul de consultant de marketing.
Pentru colaborari, te invit sa imi lasi un scurt mesaj pe adresa office@marianicutar.ro cu privire la business-ul tau si voi reveni cat mai curand posibil cu o propunere pentru prima noastra intalnire.
Succes maxim si afaceri pe profit!
Maria Nicutar
Consultant de Marketing @Maria Nicutar Consulting SRL